Perşembe 30.07.2015

Fed, 539 kelime ile faiz için sır vermedi

Haziran 2006'dan bu yana gerçekleşecek ilk faiz artırımı için piyasaları 2 yıldan uzun bir zamandır hazırlayan ABD Merkez Bankası (Fed), beklentiler doğrultusunda bu ayki toplantıda yüzde 0.25 olan faizi değiştirmedi. Federal Açık Piyasa Komitesi (FOMC) tarafından yapılan 539 kelimelik açıklamada, faiz oranını sabit tutma kararının oy birliği ile alındığı, istihdamda ilerlemenin sağlandığı ancak enflasyonda bunun görülmediği belirtildi. Ekonomik aktivitenin son aylarda ılımlı bir şekilde büyüdüğü kaydedilen açıklamada, "Fed ilk faiz artışına başlanmadan önce enflasyonda yüzde 2 hedefine doğru hareketten oldukça emin olmalı. Enerji ve ithalat fiyatlarından kaynaklı geçici baskının kalkmasıyla hem enflasyon hem istihdam piyasası ilerleyebilir" denildi. Fed yetkilileri, faizleri arttırmak için yeterli düzeyde emin olması gerektiğini tekrarladı. Analistler, bu hafta açıklanacak ikinci çeyrek büyüme ile önümüzdeki haftalardaki ücret ve istihdam artışları ile enflasyon verilerinin, eylülde faiz artırımı için belirleyici olacağı görüşünde. Dünkü açıklamanın 'eylülü masada tutan ama eylüle işaret etmemek üzerine kurgulanmış' bir metin olduğuna işaret eden uzmanlar, Fed'in açıklanan verilere göre hareket edeceğini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.