Giriş Tarihi: 31.7.2015

Faiz politikası değişiyor

Merkez Bankası, yıl sonu enflasyon beklentisini, döviz kuru hareketlerinin etkisiyle 0.1 puan artırarak yüzde 6.9'a çıkarırken, önümüzdeki dönemde para politikasında sadeleşmeye gitmeye hazırlanıyor. Yılın üçüncü Enflasyon Raporu'nun tanıtımı için düzenlenen toplantıda konuşan Merkez Bankası Başkanı Erdem Başçı, önümüzdeki dönemde küresel para politikalarının normalleşmeye başlamasından sonra sözle yönlendirme politikaları sayesinde uzun vadeli faiz oranlarındaki oynaklığın kalıcı olarak düşebileceğini belirtti. Türkiye'de para politikasını sadeleştirebileceklerini söyleyen Başçı, "Bu baz senaryo altında ülkemizde de geniş bir faiz koridoruna olan ihtiyaç zaman içinde azalabilecektir. Böyle bir durumda, faiz politikasının operasyonel çerçevesini kademeli olarak sadeleştirmeyi değerlendirebileceğiz" diye konuştu.
ÇALIŞMA BAŞLATILDI
Mevcut durumda gecelik borçlanma faizi yüzde 7.25, borç verme faizi 10.75, politika faizi olan haftalık repo faizi ise yüzde 7.5 seviyesinde tutuluyor. Bankaların ortalama borçlanma maliyeti ise yüzde 8.5 seviyesinde seyrediyor. Para politikasında sadeleştirmeyi ağustos ayında teknik bir raporla başlatacaklarını belirten Başçı, "Kimse bizden para politikasında erken bir gevşeme, haddinden fazla sıkılaştırma beklemesin" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.