Cumartesi 01.08.2015
Son Güncelleme: Cumartesi 01.08.2015

Dış ticaret açığı yüzde 21.6 azaldı

Dış ticaret açığı, petrol fiyatlarındaki düşük seyrin ithalatı azaltmasının etkisiyle haziranda, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21.6 azalarak 6.2 milyar dolara indi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından dün açıklanan verilere göre, 6 aylık açık ise yüzde 16.3 azalarak 33.2 milyar dolar oldu. İhracat yüzde 6.9 azalarak 12 milyar dolara, ithalat ise yüzde 12.5 düşerek 18.2 milyar dolara indi. Altın ticaretinin yılın ilk yarısı itibarıyla dış ticaret açığını daraltıcı etkisi 5.9 milyar dolar olarak gerçekleşti. İhracatın ithalatı karşılama oranı da yüzde 65.9'a yükseldi.

ENERJİ FATURASI DÜŞTÜ

Haziranda Türkiye'nin enerji faturasının göstergesi olan enerji ithalatı yüzde 26.4 azalarak 3.3 milyar dolar, ocak-haziranda ise yüzde 24.6 düşerek 20.6 milyar dolara geriledi. 2008'de küresel krizle birlikte 40 doların altına gerileyen, geçen yıl haziranda ise 115 doların üzerine çıkan brent petrolün varil fiyatı, arz fazlası ve güçsüz talep görünümününün etkisiyle 53 doların hemen altında seyrediyor. AB'ye yapılan ihracat, 2014 yılının aynı ayına göre yüzde 6.6 azalarak 5.5 milyar dolar olarak gerçekleşti. En çok ihracat yapılan sektör olan otomotiv ihracatı haziranda yüzde 2.4 düşüşle 1.62 milyar dolar oldu. Almanya, 1 milyar 138 milyon dolar ile en fazla ihracat yapılan ülke oldu. İthalatta ise Çin 2 milyar dolarla ilk sırada yer aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.