Pazar 02.08.2015

ABD'den Türkiye'ye 'özel' fırsat

Global ayakkabı pazarının otoritesi olarak tanınan ABD'li Peter Mangione, Türk firmalarının röntgenini çekti. Mangione, "ABD'ye niş alanlarda ihracat yapabilirsiniz. Üst düzey bir üretim kaliteniz var" dedi

Yükseliş trendini sürdüren dolarla birlikte ABD'ye gerçekleştrilmesi planlanan büyük ihracatın kapısını aralayan Türk ayakkabı sektörü, şimdiden ülkedeki distribütörler ve perakendecilerin ilgisini çekmeye başladı. Sektör büyüklüğü 60 milyar dolarla Türkiye'nin 7 katı olan ABD'de özellikle üst segment erkek ve konforlu kadın ayakkabısında ihracat fırsatı yakalayan Türk üreticiler, pazarda hızla büyümek için ülkedeki fuarlarda da boy göstermeye başladı. Ancak ABD pazarında başarılı olabilmek için atılması gereken en önemli adımlardan birini Deri Tanıtım Grubu (DTG) ve Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) birlikte gerçekleştirdi. Dünya ayakkabı sektörünün yakından tanıdığı bir isim olan, Amerika Ayakkabı Distribütörleri ve Perakendecileri Birliği'nin yöneticisi Peter Mangione ile danışmanlık anlaşması yapan DTG ve TASD, Mangione'yi geçtiğimiz 10 gün boyunca İstanbul ve İzmir'de ağırladı. İki ilde 40 firmayı inceleyen Global Footwear Partnerships'in (GFP) de direktörlüğünü yürüten dünyaca ünlü isim, Türk ayakkabı firmalarının röntgenini çekti. SABAH'a izlenimlerini anlatan Mangione'ye göre Türk üreticiler üretimde üst düzey bir kaliteye sahip. Mangione, ABD'ye yapılacak ayakkabı ihracatında önemli niş fırsatlar olduğunu söyledi.
RAPOR HAZIRL AYACAK
Üst segment deri erkek ayakkabı ile konforlu kadın ayakkabı ve terlik kategorilerinde Türk üreticilerin şansı olduğunu belirten Mangione, "ABD çok yüksek volümlü ithalat yapar. Pazarın yüzde 45'i de spor ayakkabılardan oluşur. Ancak özellikle rahat kadın ayakkabısında Türkler'in oldukça iyi bir noktada olduğunu söyleyebilirim" dedi. Mangione, Türk üreticilerin ABD'de katılacağı fuarlarda bu firmalara eşlik edecek. Türkiye'de ekimde yapılacak olan AYMOD ayakkabı fuarına da gelerek burada yüzlerce firmayı inceleyecek. Ardından da Türk ayakkabı sektörüne ilişkin bir rapor hazırlayacak.
BİZE CHECK-UP YAPTI
Deri Tanıtım Gurubu Başkanı Erdal Matraş, Mangione'nin sektöre check-up yaptığını söyledi. Mangione ile yapılan işbirliğinin sadece ABD'yi kapsamadığını belirten Matraş, "Mangione dünyanın her yerindeki ayakkabı üretimi ve ticaretini bilen bir isim. Dolayısıyla bize bir rapor hazırlayacak. Sektörün yol haritasını çizmemizde bize yardımcı olacak" dedi. TASD Başkanı Hüseyin Çetin de, Mangione'ye ilk etapta Türkiye'nin üst segmentte üretim yapan firmalarını tanıttıklarını söyledi. Ancak sırada sentetik ve spor ayakkabı üreticileri olduğunu açıklayan Çetin, "ABD'de bize büyük fırsatlar var" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.