Cumartesi 08.08.2015

Sanayiden büyümeye destek

Sanayi üretim endeksi, haziran ayında tarihinin en yüksek seviyesine ulaşırken, takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi de yıllık bazda yüzde 5.5 ile son 1.5 yılın rekor artışını gerçekleştirdi. Beklentilerin üzerinde gelen sanayi üretimi, yılın ikinci çeyreğine ilişkin büyüme tahminlerini yükseltti. Veriler, ihracata dönük imalat artışı, Tüpraş'taki kapasite yükselmesi ve otomotiv sektöründeki grevlerin sona ermesinin ardından canlanan üretimle haziran ayında arındırılmamış bazda yüzde 7.4 ile beklentilerin oldukça üzerinde yükseldi.

BÜYÜME % 4'E ULAŞABİLİR

Sanayi üretiminde bundan önceki en yüksek artış yüzde 7.6'yla Ocak 2014'te yaşanmıştı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan verilere göre mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretim endeksi ise haziranda 125.3'e çıkarak tarihinin en yüksek seviyesine yükseldi. Büyümenin en önemli öncü göstergelerinden olan sanayi üretiminde böylece ilk çeyrekteki yüzde 1.3'lük artış ikinci çeyrekte yüzde 3.9'a yükselmiş oldu. BGC Partners Başekonomisti Özgür Altuğ, "Veri, büyümenin ilk çeyrekteki yüzde 2.3'ten ikinci çeyrekte yüzde 4'e yaklaşabileceğine işaret ediyor" dedi. Analistlerin haziranda piyasa beklentilerini aşan sanayi üretimi verilerinin ardından ikinci çeyrek gayri safi yurtiçi hasıla (GSYH) büyüme beklentilerini yaklaşık 0.5-1 puan artırmaları dikkati çekti. Burgan Yatırım Başekonomisti Haluk Bürümcekçi de, bu görünümün ikinci çeyrekte ilk çeyrekten daha güçlü bir büyümeye işaret ettiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.