Giriş Tarihi: 10.08.2015

'Bundan sonra sanayiciyim'

Taş Yapı'nın patronu Emrullah Turanlı rotasını sanayiye kırdı. 110 milyon dolara Dilovası'nda geri dönüşüm fabrikası kuran Turanlı, "Bana bundan sonra sanayicisin diyebilirsiniz. Geleceğimiz için sanayi şart" dedi

Sanayicilerin son dönemde daha kârlı görerek gayrimenkule girdiği şu günlerde Taş Yapı'nın patronu Emrullah Turanlı'dan ters bir hamle geldi. Turanlı, Dilovası'nda 110 milyon dolarlık yatırımla atık yağdan biyoyakıt üretecek. "Bundan sonra bana sanayici diyebilirsiniz" sözleriyle üç alanda yeni yatırımlar hedefleyen Turanlı, Dilovası'ndaki geri dönüşüm fabrikasında planlarını anlattı. İnşaattan kopmayacaklarını ve 20 yıllık projeleri olduğunu söyleyen Turanlı, "Üç sektör belirledik. Bunlar geri dönüşümden enerji üretimi, turizm ve havalimanı işletmeciliği. İnşaat sanayinin önüne geçerse bu olmaz. Sanayiciler de inşaatçı oluyor. İnşaatçılar da zaten kendi işlerini yapıyor. Türkiye'nin geleceği için sanayinin gelişmesi lazım" dedi.

30 BİN İŞLETMEYLE ANLAŞTIK

TBE dönüşüm fabrikasında soruları yanıtlayan Turanlı, lokanta, fast food zincirleri, otel ve evler ağırlıklı olmak üzere 30 bin işletme ile anlaşmaları yaptıklarını belirtti. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun dışında Enerji, Tarım ve Çevre Bakanlıkları'nın da bu tür çevreci projeleri desteklediğini belirten Turanlı, "Ancak denetim yeterli değil. Hem atık yağların bertaraf edilmesi yeterince denetlenmiyor hem de kayıt dışı çalışanlar üzerinde yeterince işlem yapılmıyor" dedi. Dağıtım şirketlerine yüzde 2'lik biyoyakıt kullanma zorunluluğu getirilmesi gerektiğini belirten Turanlı, "Türkiye'de atık yağlardan elde edilen yakıt 10 numara yağ olarak otobüslerde kullanılıyor. Hem sağlığa hem de çevreye zararı var. Şu anda bizim üç katı fazlamız kaçak var. Bizim hedefimiz 30 bin ton atık yağ dönüştürmek. 90 bin ton kaçak var. 2013'ten bu yana toplama yapıyoruz. Biz beşte ikisini topluyoruz. Beşte üçünü toplayanlar göstersin bir litresini. Artık bu işin kayıt içine alınması lazım" dedi.
YÜZDE 16 ZARAR EDİYORUZ

25 bin toplama alanına sahip olduklarını belirten Turanlı, sektörün büyüklüğünün 100 milyon doları bulduğunu da söyledi. Emrullah Turanlı, şöyle konuştu: "Beş fabrika daha kurma hedefimiz var. Tekirdağ, Mersin ve İç Anadolu'da yatırım amaçlıyoruz. Toplam yatırımlarımız 500 milyon doları bulacak. Şu anda yüzde 16 zarar ediyoruz. Çünkü toplama maliyeti çok yüksek. Ama ben bu işin geleceği olduğuna inanıyorum. İnşaattan kazandığımı bu alana yatıracağım." Evsel atıklar konusunda açtıkları dönüşüm fabrikasının bir benzerini yine aynı bölgede endüstriyel atıklar için de yapacaklarını söyleyen Emrullah Turanlı, biyodizel dışında gliserin üretimi de yaptıklarını belirtti.
YAĞLI TOHUM PLANI

Yağlı tohum üretimi konusunda da planları olduğunu anlatan Turanlı, "Aspir üretimi yapıyoruz. 30 bin dönüm ekiyoruz. Bu yıl 6-7 bin tonluk mahsül elde edeceğiz" şeklinde konuştu.
KÖMÜR YATIRIMI İÇİN OCAK ALDIK
Havalimanı ve otel yatırımlarına devam edeceklerini söyleyen Turanlı, kömür ocakları satın aldıklarını ve bu alana yatırım yapacaklarını belirtti.