Çarşamba 12.08.2015
Son Güncelleme: Çarşamba 12.08.2015

4.5 milyar lirayı kana kana içeceğiz

Geçen yıl kişi başı 138 litre su tüketen Türk halkı, bu yıl aratn sıcaklarla 5 litre daha fazla su içecek . Ramazanda satışları daralan pazar, yılsonunda 300 milyon liralık artışla 4.5 milyara çıkacak

Sıcak hava ve yüksek nemle bunalan Türk halkı, serinlemek için su içtikçe pazarı da büyütüyor. Geçen yıl kişi başı 138 litre olan su tüketimi bu yıl 62 litresi pet, 81'i damacana olmak üzere 143 litreye doğru gidiyor. Ambalajlı Su Üreticileri Derneği (SUDER) Başkanı İsmail Özdemir, geçen yıl 10.7 milyar litre olan su tüketiminin bu yılın sonunda 11.1 milyar litreye çıkmasını beklediklerini söyledi. Bu rakam 400 milyon litrelik artış anlamına geliyor. Tüketim arttıkça pazarın da 4.2 milyar liradan 4.5 milyara ulaşması öngörülüyor.

MARMARA PAZARIN YARISINI ALDI
Özdemir'e göre sıcakların yanı sıra sektörün büyümesindeki en önemli faktörlerin başında sağlık bilincinin yarattığı talep, gelişen perakende kanalları ile şehirleşme oranındaki artış geliyor. Özdemir, "Bu durum şehirlerin sürekli artan içme-kullanma su ihtiyaçlarının temin edildiği su havzalarının bozulmasına ve daralmasına, dolayısıyla bu havzalardan temin edilen suların yetersiz kalmasına neden oluyor. Bu da ambalajlı suyra olan talebi artırıyor" dedi. Marmara Bölgesi, toplam tüketimin yaklaşık yüzde 50'sini gerçekleştiriyor. İstanbul ortalama yüzde 30'luk hacimle ilk sırada. İç Anadolu yüzde 20, Ege ise 15'lik pazar payı ile Marmara'yı takip ediyor. Doğu Anadolu Bölgesi ise yüzde 2 ile satışın en az olduğu bölge. Artvin, Erzurum, Bitlis, Siirt, Şırnak ise su tüketiminin en düşük olduğu iller.

DAHA ÇOK EVDE İÇİYORUZ
2014'te ambalajlı su pazarının yüzde 59'unu 6.3 milyar litre ile damacana, yüzde 41'ini ise 4.4 milyar litre ile pet satış kanalı oluşturdu. Pazarın büyümeye devam edeceğini söyleyen İsmail Özdemir, şunları anlattı: "İnsanlar ev dışında zaman geçirirken pet şişe, evlerinde ise 19 litrelik damacana ürünleri tercih ediyor. Ancak yaz mevsiminde artan su tüketimine paralel pet ambalajlı su tüketiminde önemli oranda artış yaşanıyor. Ev dışında geçirilen zamanın artması nedeniyle market, büfe, restoran gibi satış kanallarında pet ambalajlı su tüketimi hızla yükseliyor."

MARKALIYA İLGİ VAR

Pazarın yüzde 50'si markasız ürünlerden oluşuyor. En hızlı büyüme ise yüzde 10 ortalamayla damacana pazarında. Ramazan ayında satışlarda 8-10 puanlık düşüş yaşayan firmalar, bunaltıcı sıcakların devam etmesiyle açığı kapatacak. Tek damacanaya maksimum 75 kez dolum yapılması yönündeki karar da markalı pazarı büyüttü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.