Cumartesi 15.08.2015
Son Güncelleme: Cumartesi 15.08.2015

2050'nin dünyası

Bank of America Merrill Lynch, 2050 yılı atlası çıkardı. Dünyada 2050'de yaşlı nüfus artacak, milenyum sonrası doğanlar ekonomiye hükmedecek. Nüfusun yüzde 60'ı obez olacak ve su kaynakları ihtiyacın sadece %40'ını karşılayacak

ABD'li bankacılık devi Bank of America Merrill Lynch, dünyanın 2050'deki fotoğrafını çekti. Grafiklerle bir rapor hazırlayan banka Dünyanın Dönüşüm Atlası (Transforming World Atlas) ile bundan 35 yıl sonraki ekonomik ve demografik tahminlerini paylaştı. 60 yaşın üzerindeki insan sayısı 2013'te 841 milyon kişi iken bu rakam 2050'de 2 milyara kadar çıkıyor.

OBEZ SAYISI ARTACAK

60 yaş üstünün hali hazırdaki 7.1 trilyon dolarlık harcama gücü ise 2050'de 15 trilyon dolara yükselecek. Milenyum sonrası doğanlar ise dünya ekonomisini domine eden güç olacak. Son 30 yılda dünyada 1.4 milyar kişi aşırı kilolu, 500 milyon kişi de obez olarak değerlendirildi. Bu rakam 2030'da dünyada nüfusun yüzde 50-60'ına kadar çıkacak. Dünyada şehirleşme oranı da hızla artıyor. 2045'te şehirde yaşayan nüfus 6 milyar olacak. Dünyanın gelecekte en büyük sorunlarından biri olarak gösterilen su kıtlığında da 20 şehir ve bölge ön plana çıkıyor. Dünyada 2050'de su arzının talebi karşılama oranı yüzde 40'a kadar düşüyor. 3 milyar 900 milyon kişinin yeterli suyu olmayacak.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.