Salı 18.08.2015
Son Güncelleme: Salı 18.08.2015

Savunmaya iki yıllık sipariş

2014'te 5.1 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan Türk savunma sanayisi siparişte ise ciroyu katladı. Sektörün siparişi 11 milyar dolara ulaştı. İlk sırada ise hava taşıtları var

ABD'den Malezya'ya dünyanın birçok ülkesine ihracat gerçekleştiren Türk savunma sanayisi, 2014'te 11 milyar dolarlık sipariş aldı. Sektörün 2014'te performansı ve alınan siparişlerden yola çıkarak savunma sanayisine yönelik beklentileri değerlendiren Savunma ve Havacılık Sanayisi İmalatçılar Derneği'ne göre siparişler dikkate alındığında gelecek yıllarda canlılığın devam etmesi öngörülüyor. Dernek verilerine göre savunma sanayisinde geçen yılın cirosu 5 milyar 101 milyon dolar olurken, sektörün 2 yıllık işinin sipariş defterinde hazır olduğu kaydedildi. Siparişlerin alt sektörlere dağılımına bakıldığında ilk sırayı hava taşıtları aldı. Bu alanda geçen yıl 6 milyar 849 milyon liralık sipariş alındı.
KARA ARAÇLARI İKİNCİ OLDU
İkinci sırada kara araçlarına yönelik siparişler geldi. Sektörde faaliyet gösteren firmalar 2 milyar 623 milyon liralık rakama ulaştı. Savunma sanayisinde en çok sipariş alınan üçüncü alt sektör deniz araçları oldu. Sektöre deniz araçları üreterek katkıda bulunan firmalara geçen yıl 993 milyon liralık sipariş geldi. Sektörde ayrıca sivil havacılık-uzay alanında 232 milyon dolarlık, lojistik alanında 154 milyon dolarlık sipariş alındı. Siparişler sırasıyla hava araçları, kara araçları ve deniz araçlarında yoğunlaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.