Pazar 23.08.2015

Borsalara 3.3 trilyon dolarlık Çin darbesi

Çin'den gelen zayıf imalat verilerinin küresel büyüme endişelerini tetiklemesi, borsaları yerle bir etti. Özellikle haftanın son işlem gününde yaşanan sert düşüşle birlikte, son 4 yılın en yüksek kayıpları gerçekleşti. Borsalardaki değer kaybının etkisiyle şirketlerin toplam piyasa değerindeki kayıp 3.3 trilyon dolara ulaştı. Cuma günü Dow Jones yüzde 3.12, Nasdaq yüzde 3.53, S&P 500 yüzde 3.19 düştü. Petrol fiyatlarının yüzde 2.5 düşerek 45 dolara gerilemesinin de etkisiyle Rusya Borsası'nda hisse senetleri yüzde 4.1 eridi, Avrupa'da ise Londra'da yüzde 2.83, Paris yüzde 3.2, Frankfurt yüzde 2.95 düştü. MSCI Tüm Dünya Endeksi'ndeki kayıp yüzde 2.7 oldu. Çin'de cuma günü açıklanan verilere göre imalat sektörü satın alım yöneticisi endeksi (PMI) ağustosta 47.1'e geriledi. Endeks küresel ekonomik krizin etkilerinin en sert hissedildiği Mart 2009'dan bu yana en düşük seviyeye inmiş oldu.
182 MİLYAR $ KAYIP

Dünyanın en zengin 400 kişisi bu hafta kolektif servetlerinden 182 milyar dolar kayıp verdi. Warren Buffett and Glencore Plc'den Ivan Glasenberg gibi isimleri içeren Bloomberg Milyarderler Endeksi'ndeki haftalık düşüş Eylül 2014'ten bu yana en yüksek seviyede gerçekleşti. Endeks üyelerinin net birleşik değeri sadece cuma günü 76 milyar dolar düştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.