Salı 25.08.2015

Akdeniz'de kazan-kazan formülü

Turcas Petrol CEO'su Batu Aksoy, 540 milyar metreküp rezerviyle İsrail Leviathan gazının Türkiye üzerinden uluslararası piyasalara ulaştırılma projesinde gelinen aşamayı SABAH'a değerlendirdi. Aksoy, Türkiye, Kıbrıs ve İsrail'in aralarındaki anlaşmazlıklara rağmen bölgelerinden geçecek boru hattı projesinde sadece belli bir vakaya özgü anlaşma yapabileceğini söyledi. Türkiye'nin 50 milyar metreküplük gaz talebiyle, Güneydoğu Avrupa ve Ortadoğu'nun en büyük pazarı olduğunu vurgulayan Aksoy, "Yıllık 8-10 milyar metreküp gaz verseler 20 yılda 200 milyar metreküp yapar. Bu toplam doğalgaz ithalatımızın yüzde 22'sine tekabül ediyor" dedi. Doğu Akdeniz'in Rusya ve İran'a alternatif olacağını vurgulayan Aksoy, bunun Türkiye'nin pazarlık gücünü artıracağını kaydetti. Doğu Akdeniz'in Türkiye'nin enerji ticaret merkezi olma vizyonuna büyük bir katkı sağlayacağını aktaran Aksoy, "Dolayısıyla bu proje ülkemiz ve gaz kaynakları sahibi ülkeler açısından 'kazan-kazan' durumu oluşturuyor" diye konuştu.
PETROLÜ ŞİRKETLERE SATIYORUZ
İngiliz Financial Times Gazetesi, İsrail'in son aylarda petrolünün yüzde 77'sini Irak Kürtleri'nden aldığını yazdı. Bu iddiaları yalanlayan Irak Kürt Bölgesel Yönetimi Parlamentosu Petrol ve Doğalgaz Komisyonu Başkanı Şerko Cevdet, "Petrolü ülkelere değil şirketlere satıyoruz. Şirketler İsrail, İran, Türkiye veya herhangi bir ülkeye petrol satmakta özgürdür" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.