Çarşamba 26.08.2015
Son Güncelleme: Çarşamba 26.08.2015

4.5G’de büyük gün

Türkiye'yi Avrupa standartlarına taşıyacak olan frekanslar bugün satılıyor. GSM devlerinin kıyasıya yarışacağı ihaleden 2.7 milyar euro gelir bekleniyor

Türkiye'yi mobil iletişimde devler ligine taşıyacak olan 4.5G ihalesi bugün yapılacak. Frekans satışının yapılacağı ihalede en büyük yarış bin 800 ve 2 bin 600 MHz frekanslarında yaşanacak. İlk olarak 4G teknolojisi için planlanan frekans satışı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın devreye girmesiyle şekil değiştirmiş ve 4.5G olarak planlanmıştı. 26 Mayıs'ta yapılması planlanan 4G ihalesi de 26 Ağustos'a ertelenmiş ve GSM operatörlerine yapılacak yetkilendirmenin 4.5G olması kararlaştırılmıştı. İhale ise bugün Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığı'nda (BTK) gerçekleştirilecek.
5G'YE GİDEN YOL
İhaleye Türkiye'nin GSM devleri Turkcell, Avea, Vodafone ve Netgsm katılacak. 20 frekans satışının yapılacağı ihaleden KDV dahil 2.7 milyar euroluk gelir bekleniyor. Halen 3G teknolojisiyle internete bağlanan Türkiye, 1 Nisan 2016'dan itibaren 4.5G teknolojisine geçecek. Bu aynı zamanda 5G için atılmış ilk adım olacak. İhalede 800, 900, bin 800, 2 bin 100 ve 2 bin 600 MHz frekanslarının satışı yapılacak. Kapalı teklif, açık ihale usulü gerçekleşecek ihale, teklif zarflarının açılmasıyla başlayacak.

HAYATIMIZI NASIL DEĞİŞTİRECEK?

800 MHz frekans şehirlerarası yol ve kapalı ortamlarda çekim kalitesine katkı sağlıyor. İhale sonrası bant genişliği 573 MHz'e çıkınca kesintiler azaltacak. 4.5G altyapısını maksimum seviyede kullanacak telefonların CAT6 uyumlu olması gerekiyor. 4.5G uyumlu, CAT6 desteği olan telefonlarla teorik olarak 50 Mbps yükleme, 300 Mbps indirme hızları mümkün olacak. Piyasada satılan telefonların pek çoğu 4.5G uyumlu olacak. GfK verilerine göre 2014'te 10.4 milyon akıllı telefon satılmıştı. Bu yıl tahminler pazarın 11.4 milyon adede ulaşacağı yönünde.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.