Çarşamba 26.08.2015
Son Güncelleme: Çarşamba 26.08.2015

Fedtoto

Kara Pazartesi'nin ardından Fed'in eylülde faiz artırımı yapamayacağı beklentisi de güçlendi. Ağırlıklı görüş aralık ayını işaret ederken 2016 ortasını bekleyenler de var

Çin devalüasyonu, Kara Pazartesi derken ABD Merkez Bankası Fed'in eylüldeki faiz artırımı riskli hale geldi. Yatırım bankalarının ekonomistleri arasında adeta 'Fedtoto' oynanmaya başlandı. Kimi faiz artırımının Mart 2016'ya erteleneceğini kimi de aralıkta olacağını söylüyor. Gerçek olan tek şey ise piyasadaki Kara Pazartesi'nin 2.4 trilyon dolarlık faturasının ardından Fed'in kararının daha anlamlı hale geldiği.
PİYASA KİLİT ROLDE

Societe General'den Aneta Markowska'ya göre eylülde bir faiz artırımı gerçekleşecek. Finansal koşulların Fed'in artırımında kilit rol oynayacağı belirtilirken piyasalardaki mevcut volatilitenin devamı halinde ise kesinlikle bir erteleme gelecek. Nomura ise piyasasının pazartesi günü yaşadığı büyük panikten daha önce erteleme kararı aldığını belirtiyor. Nomura'nın eylülde bir artırım yapılabileceği ihtimali yüzde 20'lere kadar düşmüş durumda. Aralık ayı için bu oran yüzde 44 düzeyinde. Morgan Stanley analistlerine göre ise aralık ayı artık daha büyük ihtimal.
ÇİN'DEN KRİTİK HAMLELER
Bankanın yorumuna göre Fed, piyasadaki sisli havanın kalkmasından sonra bir artırım yapacak. Ancak Morgan Stanley'e göre Fed fazla bekleyemeyecek kısa vadede bir faiz artırımı kesin. Rabobank'ın yorumu ise faiz artırımının 2016'ya kalmayacağı yönünde. Tüketici güveninde ağustos rakamının cesaretlendirici bir sinyal verdiği belirtilirken Fed'in bu patikaya bir kez girdiği ve çıkamayacağı düşünülüyor. Fed'in kararını erteleyip ertelemeyeceği tartışılırken, dün Asya dışında piyasalarda sakin bir hava vardı. Şanghay Borsası, yüzde 7.6 düştü. Avrupa'da borsalar yüzde 5'e yakın arttı. Çin Merkez Bankası dövize ödenen zorunlu karşılıkları düşürüp, politika faizini 25 baz puan artırdı.
FAİZ ARTIRIMININ KAZANANL ARI
İHRACATÇI: Güçlü bir dolar Asya ve Avrupa'dan gelen ürünlere olan talebi artırabilir. Bu da ABD dışındaki özellikle de gelişmekte olan ülkelerdeki ihracatçılara kazandırır.
YATIRIMCI : Bono piyasasının hareketlenmesiyle birlikte borsada özellikle enerji, telekomünikasyon ve sanayi sektörüne yatırım yapanlar kayıp yaşayacak. Ancak dolara yatırım yapanlar da bu süreçte dalgalanmalardan faydalanabilir.
EMTİA: Ekonomideki canlanma ve talep artışı ile birlikte emtia piyasasında yukarı yönlü canlanma bekleniyor.
KAYBEDENLERİ
GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELER: Türkiye'nin de içinde bulunduğu Brezilya, Çin, Rusya gibi gelişmekte olan ülkeler para akışının ABD'ye kayması ile kaybedenler arasında yer alacak.
BORÇLANAN KURUMLAR: Son bir yıl içinde uluslararası piyasalardan hızla borçlanan kurumlar da faiz artırımı ile ödeme zorluğu içine girebilirler.
FED: Ekonomi planlandığı gibi canlanmaz ise Fed elindeki son kozu da oynamış olacak.
YUANIN DEĞER KAYBI İÇİN HİÇBİR SEBEP YOK
Çin Devlet Başkanı Li Keqiang para birimi yuanın değer kaybetmeye devam etmesi için bir sebep olmadığını söyledi. Li, "Makul ve dengeli bir seviyede kalabilen yuanın değer kaybetmesi için herhangi bir temel bulunmuyor" dedi. Li, ülkenin ekonomik temellerinin değişmediğini ve hükümetin yıllık hedeflerini gerçekleştirebileceğini söyledi. Çin Merkez Bankası yüzde 3'e yakın devalüasyona giderek dünya piyasalarında şaşkınlık yaratmıştı.
EURO GÜVENLİ LİMAN OLDU
Euro gelişmiş ülke para birimleri sepeti karşısında geçen ay yüzde 4'ten daha fazla yükselerek grup içinde en çok yükseliş kaydeden para birimi oldu. Euro, dünyanın önemli para birimleri karşısında, dolar, yen, İsviçre frangı ve sterlinden daha fazla yükseliş göstermiş durumda.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.