Perşembe 27.08.2015 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 27.08.2015 12:02

Kotil:"Terör olayları hava taşımacılığını etkilemedi"

THY Genel Müdürü Temel Kotil son dönemde Doğu ve Güneydoğu'da yaşanan terör olaylarının bölgeye yapılan uçak seferlerini ve yolcu sayısını etkilemediğini söyledi.

Kotil, terör olaylarının Hakkari'nin Yüksekova ilçesindeki Selahaddin Eyyubi Havalimanı'na uçuşlarda aksamalara yol açtığını ancak seferlerin tamamen durmadığını belirtti.
Söz konusu bölgeye uçmaya devam ettiklerini bildiren Kotil, "Biz oraya sefer başlattık. Bazen aksasa da oraya uçuyoruz. İran tarafından çok yolcu geliyor. Özellikle o bölge, Hakkari bölgesi Türkiye açısından, turizm ve ticari anlamda çok önemli. İnşallah sıkıntılar biter de yöre halkı imkanlara kavuşur. Problemin geçici olduğunu düşünüyoruz. Yöre halkı için çok önemli bir havaalanı, direkt gitmek çok önemli. İnşallah yakında aynı güçle devam ederiz" diye konuştu.
Kotil, seferlerdeki aksamanın THY'ye ekonomik olarak bir yük getirmediğini, Hakkari'nin toplam içinde küçük bir payının olduğunu dile getirdi.
"Uçaklarımız boşta kalmıyor"
Daha önce de sıkıntılı dönemlerin yaşandığını, Körfez çıkarması, Irak, Suriye, Libya olaylarının bunların başında geldiğini hatırlatan Kotil, şöyle devam etti:
"THY'yi maddi olarak etkilemiyor çünkü bizim çok büyük bir ağımız var. Dönen bir ağ bu. Bir tanesinde problem çıkınca, uçaklarımızı başka yerde kullanıyoruz. Mesela şimdi Yemen'de olduğu gibi, bizim için çok önemliydi ama uçağımız boşta kalmıyor. Bir dükkanımızı kapattığımız zaman açmayı geciktirdiğimiz başka dükkanları açıyoruz. Ekonomik olarak değil ama Orta Doğu'da olanlar hepimizi üzüyor."
Doğu ve Güneydoğu'ya yolcu sayısında bir azalma yaşanmadığını, Diyarbakır'ın talepte patlama noktasında olduğunu aktaran Kotil, kente 7-8 sefer düzenlediklerini söyledi.
Temel Kotil, "Güvenliğe önem veririz ama Türkiye'de öyle bir problem yok. İptaller söz konusu değil. Terör konusunda en hassas ülke İtalya ama oradan da iptal söz konusu değil" dedi.
Filmlere sponsorluk
Dünyanın ünlü futbol kulüplerine ve basketbol liglerine sponsorluk yapan, ünlü sporcuları ve film yıldızlarını reklamlarında oynatan THY'nin önümüzdeki yıl yeni "cinlik"ler yapacağını vurgulayan Kotil, THY'nin, bazı "kült" filmlere sponsor olacağı yönündeki haberleri de doğruladı.
Angelina Jolie ve Brad Pitt çifti, Charlize Theron gibi Hollywood starları ile gişe rekoru kıran "Batman" ve "Süperman" gibi filmler için sponsorluk görüşmesi yapıp yapmadıklarının sorulması üzerine Kotil, görüşmeler sürdüğü için somut anlaşma olmadan, imza atılmadan isim vermesinin doğru olmadığını belirtti.
Kotil, "Biz marka oluşturmada 2005 yılında 5 milyon dolar para harcadık. Bu yılki bütçemiz 200 milyon dolar. Önümüzdeki sene daha çok olur. Yarım milyar dolardan fazla harcadık bugüne kadar. Hollywood yıldızları olsun, sponsorluk olsun, bu işin içeriğini oluşturuyor. Para aslında onlara gitmiyor, para medyaya gidiyor. Dolayısıyla biz o içeriği en iyi yapacak şekilde büyük şeyler düşünüyoruz" değerlendirmesinde bulundu.
Yıldızlara nasıl bir sponsorluk düşünüldüğü yönündeki soruya Kotil, "Reklam filmlerimizde oynatıyoruz ve aktivitelerimize getirtiyoruz. Sonuçta bizim için bir gider ama tanıtım için çok önemli" karşılığını verdi.
Kotil, gelecek yıl nasıl projeler geliştireceklerine dair ise "Bugüne kadar belirli bir mantıkla, bir metotla geldik. Bundan sonra farklı gitmemiz gerekiyor çünkü belirli bir algı oluştu, bir seviyeye kadar getirdik. Bundan sonra tepeye çıkarmamız lazım. Onun için bizden epey cinlikler bekleyebilirsiniz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.