Cumartesi 29.08.2015 00:00

Tükenen meslekler arasına bir yenisi eklendi

Gıda sektörünün vazgeçilmezi olan değirmenler bir bir kapanırken, kapanmayanlar ise ayakta durmakta zorlanıyor.

Her mahallede birkaç değirmenin bulunduğu Adıyaman'da son dönemlerde değirmencilik yok olan meslekler grubuna girdi. Yaz ayında yoğun iş temposu yaşayan değirmenciler, eski günleri arar oldu.
Tarladan buğday, mercimek gibi hububatların hasat edilmesiyle değirmenlerde artan yoğunluk, artık yerini sakinliğe bıraktı.
Adıyaman'da 45 yıldan beri değirmencilik yapan Osman Çelik, kendisinin de diğer değirmenciler gibi bırakmayı düşündüğünü ancak borcundan dolayı bırakamadığını belirtiyor.
Osman Çelik, bundan 15-20 yıl önce günlük bir tona kadar değirmende un, simit, dövme, bulgur, mercimek ve yarma çektiklerini ancak şimdi günde 1 torba geldiğinde şükrettiklerini ifade etti.
Osman Çelik, "Ben 45 yıldan beri bu işi yapıyorum. Önceden değirmendeki hububatın haddi hesabı yoktu. Günde 1 tona kadar iş yapıyorduk. O dönem paraya para demiyorduk. Şimdi ise günde 50 ile 100 kilo arasında bulgur gelirse şükrediyoruz. Kilosunu 150 kuruştan çektiğimiz bulgurdan günlük ortalama 15 TL kazanıyoruz. Bu kazandığımız para ise vergi, elektrik ve suya gidiyor. Borcum olmasa bu işi bırakacağım. Artık yaşımdan dolayı başka işlerde yapamıyorum.
İnsanlar artık her şeyi hazır alıyor. Markette un, bulgur, simit, salça her şey hazır satılıyor. İnsanlar artık bulgur kaynatmıyor. İnsanlarımız hazır üründen almayı tercih ediyor dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.