Salı 01.09.2015
Son Güncelleme: Salı 01.09.2015

Çin'in yavaşlama faturası: 286 milyar $

Çin'deki yavaşlamasının dünyaya faturası netleşiyor. Ülkenin en büyük ticari partnerlerinin sadece ihracat zararı 286 milyar doları buluyor. Japonya 18 milyar dolarla en çok etkilenen ülke olurken, Almanya 14 milyar dolarla ikinci sırada

Uluslararası Para Fonu (IMF) Başkanı Christine Lagarde dün "Çin'in yüzde 6.8 veya biraz altında bir büyüme göstermeye devam etmesini bekliyoruz. Büyümenin öngörülebilir gelecekte yüzde 4-4.5'e düşeceğine inanmıyoruz" açıklamasını yaptı ancak yavaşlamanın faturası hayli kabarık. Çin'deki büyümenin yavaşlamasıyla birlikte talepte yaşanan azalma bu ülkenin en büyük ticari partnerlerini vuruyor. Fatura 286 milyar dolar... Yılın ilk iki ayında yüzde 20 daralan, sadece temmuzda yüzde 8 azalan ticaretin en sert vurduğu ülke ise 18.08 milyar dolar ile Japonya. Yüzde 14.6'lık bir talep daralması tahmini üzerine kurulan senaryoda ikinci en büyük ihracat kaybını 14.17 milyar dolarla Almanya yaşıyor.
KOMŞULAR BAĞIMLI
Çin'e komşu ülkeler de üretim anlamında en bağımlı olanlar. Bu ülkeler Çin'in üretim aşamalarında direkt olarak yer alıyor. Bazıları, Çin'e ciddi anlamda petrol ve doğalgaz gibi enerji ihracatı yapıyor. Afrika ülkeleri de ülkeye hammadde satıyor. Çin'deki daralma bu ülkeleri yakından ilgilendiriyor. Yeni Zelanda ve Brezilya gibi ülkeler Çin'e tarım ürünleri, Avrupa ise lüks tüketim ürünleri satıyor.

GAZETECİDEN 'BEN KARIŞTIRDIM' İTİRAFI
CaIjIng dergisinde çalışan gazeteci Wang Xiaolu, dünyayı peşinden sürükleyen Çin piyasalarındaki dalgalanmayı kendisinin başlattığını iddia etti. Çin devlet ajanslarının geçtiği habere göre Wang, kamu fonlarının borsadan çıkacağı yönündeki haberinin "panik" yarattığını söyledi. Wang, yanlış bilgi vermekten tutuklandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.