Pazar 06.09.2015

Swissotel yatırımdan vazgeçmiyor

21 yıldır Türkiye'de olan Swissotel 100 milyon euroya baştan aşağı yenilendi. Genel Müdür Struger, "Türkiye'ye yatırımlarımız sürecek" dedi

Türkiye'de kapılarını 1991'de açan Swissotel, yaptığı 100 milyon euroluk yenileme yatırımıyla adeta küllerinden yeniden doğdu. Swissôtel The Bosphorus İstanbul Genel Müdürü ve FRHI Hotels & Resorts Türkiye ve Doğu Avrupa Bölgesi Başkan Yardımcısı Gerhard Struger, Türkiye'nin en kapsamlı renovasyonlarından birini gerçekleştirdiklerini söyledi. Yatırıma devam edeceklerini de belirten Struger, "Bölgede yaşanan olumsuzluklara rağmen doluluk oranı yüzde 85'lerde. Terörden zaman zaman etkilensek de hayat devam ediyor. Bir süre sonra her şey olağan akışına giriyor" dedi.
Yenileme yatırımınız tamamlandı mı?
Yüzde 90'ı Mart 2016'da tamamlanacak. Yatırımın ilk ayağı 2010'da SPA ile başladı ve bütün altyapı değişti. Hatta 'yeniden inşa edildi' diyebiliriz. Zemin ve taşıyıcı kolonlar dışındaki her şey yenilendi. Teorik olarak yıkıp yapmak daha kolay olurdu.
Yatırım size ne gibi avantajlar sağlayacak?
Sektörümüzde hizmet kadar, sunulan ortam da önemli. Ortamı yenileme ihtiyacı vardı. Kendimizi zamana ve onun gerekliliklerine adapte etmek durumundayız. Sonuçta birçok rakibimiz geliyor Türkiye'ye. Biliyorsunuz son 15 yıla kadar uluslararası zincirlerin sayısı çok azdı. Özellikle 2010'dan sonra ciddi bir artış oldu.
Pazara olan ilgiyi nasıl yorumluyorsunuz?
İstanbul yaklaşık 10 yıldır dünyanın gözünün üzerinde olduğu lokasyonlardan biri. İstanbul ve Türkiye gidilmesi önerilen yerler arasında önemli üst sıralarda yer alıyor. Ülke yönetiminin uluslararası fuarlara katılımı ve organizasyonlara verdiği önem de bunda büyük rol oynadı. Bu anlamda başarılı işler yapıldı. Yabancılar için eskiden bir tek Antalya ve Side vardı. Şimdi çeşitlilik arttı. Kemer, Çeşme Alacatı, Bodrum, Fethiye dünyada artık çok biliniyor. Türkiye turistik bölgeleriyle çekici konuma yükseldi. İnsanların mutlaka görmek istediği bir lokasyon haline geldi. Bir de turizmde verilen hizmetin yelpazesi genişledi. Butik ve lüks oteller öne çıktı.
Oda fiyatlarınız hangi aralıkta?
Büyük süitlerin gecelik fiyatı 6 bin euro. 3 odalı rezidanslarda bu rakam 8 bin euroya kadar çıkıyor. Standart odalarda ise daha farklı. Otelimizde doluluk oranları yüzde 85'lerde.
'TÜRKİYE SEÇİMLERDEN GÜÇLENEREK ÇIKACAKTIR'

Yatırımlarınız devam edecek mi?
Swissotel, FRHI Grubu'nun 3 markasından biri. Diğerleri Raffles ve Fairmont. Raffles'la zaten Türkiye'de varız. Önümüzdeki yılın son çeyreğinde de Mecidiyeköy'deki likör fabrikasının yerine Kuzey Amerika'da çok güçlü olan Fairmont açılacak. Bodrum'da Swissotel markasıyla yeni bir otel açtık. İstanbul Esenyurt'ta Garanti Koza ile birlikte yeni bir otel daha açacağız. İstanbul 3 markamızın da yer aldığı ender şehirden biri. Bu bizim için çok önemli. Raffles'ın Bodrum'da olmasını isteriz ama şu an için öyle bir planımız yok.
Anadolu'ya açılmayı düşünüyor musunuz?
Elbette bu mutlaka düşünülmesi gereken bir konu. Ancak şimdilik gündemimizde olmadığını söyleyebilirim.
Seçim, bir yabancı yatırımcı olarak sizi tedirgin ediyor mu?
18 yıldır aralıklı da olsa Türkiye'de yaşıyorum. Yüzde 100 enflasyonu da, her yıl seçim yapılan dönemleri de gördüm. Türkiye her zaman bizim için yüksek potansiyeli olan bir ülke. Ben Türkiye'nin bu süreci de daha da kuvvetlenerek aşacağına inanıyorum.
'BOĞAZ'A BAKINCA TÜYLERİM DİKEN DİKEN OLUYOR'

Aslen Avusturyalı olan Gerhard Struger, "Türkiye benim ikinci ülkem" diyor. Aralıklı olarak 18 yılını Türkiye'de geçiren Struger, "Çok az Türkçe öğrenebildim. Otelde kalıyorum. İstanbul ve balık beni benden alıyor. Beni zorlayan tek şey trafik. Boğaz'da yürüyüş yapıyorum, bu çok büyük bir keyif. Otelimizin terasına zaman zaman çıkıp manzaraya baksam tüylerim diken diken oluyor. İlk günkü kadar etkileniyorum. Burada olduğum için kendimi iyi hissediyorum" diyor.
ORTADOĞU İLK SIRADA

Struger, ağırladıkları misafirler arasında ilk sırayı Türk ve Ortadoğulu müşterilerin aldığını söylüyor. Avrupalılar'ın ikinci sırada olduğu bilgisini veren Struger, "Azerbaycan'dan gelen misafirlerimizde ciddi bir artış var. Hatta misafir toplamımızın yüzde 5'ine ulaştılar" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.