Pazartesi 07.09.2015

Bugün olsa yine alırdık

2013'te Baymak'ı alarak Türkiye'ye giren Hollandalı BDR Thermea'nın CEO'su Rob van Banning, değişen ekonomik ve jeopolitik koşulların yabancı bir yatırımcı olarak kendilerini ürkütmediğini söyledi. Banning, "Bugünkü şartlar söz konusu olsaydı da Türkiye'ye yatırım yapardık" dedi

BDR Thermea'nın Hollanda Apeldoorn'daki Ar-Ge Merkezi'nde Türk gazetecilerle bir araya gelen BDR Therma CEO'su Rob van Banning ve Baymak Genel Müdürü Ender Çolak, şirketin Türkiye stratejisini ve Baymak'ın gelecek planlarını paylaştı. Toplantıda, Türkiye ve bölgedeki siyasi ve ekonomik gelişmelerin hatırlatılması ve 'Bugün olsa yine Baymak'ı alır mıydınız? Bu yatırımdan bir pişmanlık duydunuz mu' sorusuna Banning, "Bugünkü şartlarda Baymak'ı yine satın alırdım. Bu satın almadan pişmanlık duymadık" yanıtını verdi. Banning, 'Bu gelişmeler sizi korkutuyor mu?' sorusunu ise şöyle yanıtladı: "Eğer Türkiye'de ve bölgede neler olduğunu sadece Hollanda'da gazetelerden takip ederseniz korkabilirsiniz. Çok farklı görünür. Ama Türkiye'den gerçek durum hakkında detaylı bir bilgi alırsanız, benim yaptığım gibi ülkeyi sık sık ziyaret eder, taksiye biner, insanların nasıl yaşadığını görürseniz, korkulacak bir durum olmadığını da görürsünüz."
'TAŞERON İŞÇİ SİSTEMi biti '
BDR'nin bir patron şirketi değil, kurumsal bir şirket olduğunu söyleyen Banning, "Bizim gibi şirketlerde mutlaka ve mutlaka kalite ön plandadır. O yüzden Baymak'ta ilk olarak taşeron işçi denen sisteme son verdik. Baymak'ta şu an çalışanlarımızın tamamı kadrolu ve sendikalı. Bu da bizim kalitemizi artırdı" diye konuştu. Türkiye pazarının çok dinamik ve heyecan verici olduğunu vurgulayan Banning, Baymak'ın iki yılda BDR Thermea'nın 12 şirketi arasında en çok ciro yapan ilk beş içine girerek büyük bir başarı hikayesi yarattığını söyledi. BDR Thermea'nın 2014 yılı cirosunun 1.7 milyar euro olduğunu belirten Banning, Türkiye'nin yeni teknolojiyi en hızlı şekilde adapte eden ülkelerden biri olduğunun da altını çizdi.
2017 SONUNDA 10 BİN BAYİ VE TESİSATÇI 'BES'LENECEK
Baymak Genel Müdürü Ender Çolak, nisan ayı sonunda başladıkları ve Türkiye'de ve dünyada bir ilk olan bireysel emeklilik sistemi (BES) kampanyasına binin üzerinde bayi ve tesisatçının aileleriyle katıldığını söyledi. Bu projede Garanti Emeklilik ile anlaştıklarını belirten Çolak, "Yeni nesil enerji verimli Baymak kombilerinin tüketicilere satışını yapan bayi ve tesisatçılara birer BES hesabı açtırarak, bu hesaplara kombi başına 80 TL katkı payı yatırıyoruz. Ek olarak 20 TL de devletin katkısı geliyor. Yani ayda 10 Baymak kombi satışı yapan bir bayi ve tesisatçının BES hesabına 1.000 TL yatıyor. Bayi ve tesisatçı bu yolla hem uzun yıllar boyunca Baymak ürünü kullanacak, hem de emekliliğini garantiye alacak" dedi.
72 ÜLKEDE 6 BİN ÇALIŞANI VAR
BDR Thermea ısıtma sektöründe Avrupa'nın 3'üncü büyük şirketi.
72 ülkede faaliyet gösteriyor. Toplam 6 bin çalışanı var.
2014 cirosu 1.7 milyar euro. Vergi, faiz ve amortisman öncesi kârı 196 milyon euro
Baymak'ın 2014 yılı cirosu 351 milyon TL.
800'ün üzerinde çalışanı var.

'YILLIK 6 MİLYAR $ TASARRUF OLUR'

Isıtma sektöründe ERP denilen enerji verimli ürünlerin kullanımının Avrupa Birliği ülkelerinde 25 Eylül'de zorunlu hale geleceğini kaydeden Ender Çolak, Türkiye'nin de AB'ye uyum çerçevesinde şubat ayından itibaren kısmen bu uygulamaya başlayacağını söyledi. Çolak, düzenleme ile birlikte Türkiye'de artık bütün kombi ve kazanların enerji verimli ürünlere dönüşeceğini, ve bunun Türkiye'nin yıllık enerji faturasını 5-6 milyar dolar düşüreceğini sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.