Salı 08.09.2015

İçeceğe 500 yıllık Osmanlı Ar-Ge'si

Osmanlı mutfağına ilk kez Ar-Ge girdi. Ünlü baklavacı Güllüoğlu, 2 yıl süren arşiv çalışmalarında 500 yıllık içecek formüllerine ulaştı. Laboratuvarda yeniden üretilen içecekler için Bursa'da 2 milyon liraya bir fabrika kuruldu

Osmanlı mutfağı ve özellikle de sarayda hazırlanan yiyecek ve içecekler üzerine ilk kez laboratuvar ortamında Ar-Ge çalışması yapıldı. Ünlü baklava markası Nejat Güllüoğlu tarafından 2 yıl önce başlatılan çalışmalar meyvelerini de verdi. Şirket, arşiv ve kütüphanelerden 500 yıl geriye dayanan formüller buldu ve bunlardan yeni tatlar çıkardı. Şirket, bu çalışmaların ardından içecek sektörüne de girerek Bursa'ya 2 milyon liralık yatırım yaptı. Çalı Sanayi Bölgesi'ndeki fabrikada Osmanlı şerbetlerinden demirhindi, can-ı cihan, hünkar gecesi, makam, kızılcık ve çekirdekli üzüm şerbeti üreten Güllüoğlu'nun hedefi Osmanlı kültürünü dünyaya tanıtmak. 3.6 milyar TL ola alkolsüz içecek sektörüne "Şipa" markası ile giriş yaptıklarını söyleyen Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Güllü, "Osmanlı padişahlarının sağlık iksiri şerbetleri üretmek için Bursa'da 2 milyon liraya mal olan bir üretim tesisi kurduk. Şerbetlerin reçetelerini bulmak için Osmanlı saray arşivlerinde yaklaşık 2 yıl süren araştırma yaptık" dedi.
İNOVATİF İÇECEK ARAYIŞI VAR
Nejat Güllü, içecek pazarına giriş fikrinin nasıl oluştuğunu şöyle anlattı: "Günümüz trendlerinin bize empoze ettiği tüketim kültürü karşısında bu mirasın ne kadar farkına vardığımızı sorguladık. Bu noktada ülkemizin kendine has içecekleri olup olmadığını araştırmaya başladık. Bu renkli ve lezzetli diyarın kapılarını açma fikri böylece ortaya çıktı. 2 senelik çaba sonrası asırların Osmanlı saray efsanelerini bugünün beklentilerine göre yenilenmiş, inovatif bir içecek olarak geri döndürdük."
TAMAMEN ŞEKERSİZ
Ürünler ile ilgili bilgileri de paylaşan Nejat Güllü, "Can-ı Cihan, Hünkar Gecesi, Makam, Demirhindi, Kızılcık ve Çekirdekli Üzüm Şırası isimlerinde 6 çeşit olarak üretilen Şipa markalı içeceklerimizi, kısa zaman içerisinde 10 çeşide kadar çıkaracağız. Şeker kullanmadığımız içeceklerimizi, onlarca faydalı bitki kök ve tohum özünden oluşan ve tarihteki yapısına sadık kalarak ürettik. Her yaştan insan içeceklerimizi gönül rahatlığı ile içebilir" diye konuştu.
PAZAR BÜYÜKLÜ ĞÜ 3.6 MİLYAR
Nejat Güllü, "Türkiye alkolsüz içecek pazarı yaklaşık 3.6 milyar TL büyüklüğünde. Bizim kültürümüze ait olmayan ve birçok sağlık sorununa yol açan gazlı içecekler, yaşam kaynağı olan sudan bile fazla tüketiliyor" dedi.
İNOVASYON TURU
Nota Isı'dan dünyanın ilk alüminyum radyatörü
NOTA Isı ve Yapı Sistemleri, dünyada genel olarak kullanılan ve eksenler arası ölçüsü 35, 50, 60, 70 ve 80 olan radyatörlerin dışında Türkiye için özel boyutlu bir radyatör üretti. Türkiye'de her yıl 500 bine yakın evde yenileme çalışmaları yapıldığını söyleyen Nota Isı ve Yapı Sistemleri Genel Koordinatörü Ersan Ergun, tüketicilere evlerini kırıp dökmeden de kullanabilecekleri, dünya standartlarında döküm alüminyum radyatörler ürettiklerini söyledi. Türkiye'de bir tesisatçı alışkanlığı olarak evlerde 55 eksenli radyatörler kullanıldığını anlatan Ersan Ergun, "Dünya standartlarında kullanılan radyatörler ağırlıklı 50 eksenli ürünler olmakla birlikte Türkiye'de kullanılan sac panel radyatörler 55 eksendir. Dolayısıyla Türk tüketicisinin evinde hiçbir tadilata gerek kalmadan kullanabileceği ve dünyada ilk defa üretilecek 55 eksenli döküm alüminyum radyatörü tüketiciye sunulacağız" dedi.
200 ŞİRKETTEN İSTANBUL ÇIKARMASI
Dünyanın en büyük firmalarının kurucuları ve üst düzey yöneticileri bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilecek olan ISCSI 2015 Uluslararası Tedarik Zinciri Zirvesi'nde, İstanbul'da bir araya gelecek. Ana teması "Tedarik Zinciri İşbirliği" olan zirveye, uluslararası başarılarıyla öne çıkan yaklaşık 200 şirket katılacak. Bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilecek olan organizasyon 16-17 Eylül tarihlerinde Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel'de yapılacak. Şimdiye kadar Slimstock, LODER, DSV, ORTEC, SCM tarafından organize edilen ISCSI Zirvesi'nin düzenleyicileri arasına bu yıl Venlo ve THY Cargo katıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.