Son Güncelleme: Perşembe 10.09.2015
Bu oyunda çok büyük kâr war
Türkiye'de savaş oyunlarına yılda 300 milyon dolar harcanıyor. Bigpoint CEO'su Khaled Helioui, "Savaşı yaşayan ya da öğrenen toplumlarda bu çok doğal" diyor
SAVAŞ HAYATI ETKİLİYOR
Türkiye'nin savaş oyunlarının en fazla oynandığı ülkelerden biri olduğunu dile getiren Helioui, "600 milyon dolarlık pazarın yüzde 50'sini savaş ve dövüş oyunları oluşturuyor. Gerisi strateji, spor ve sosyal oyunlar. Savaş bu ülkenin vatandaşlarının hayatlarında ciddi bir yer alıyor. Bu da eğlence alışkanlıklarını etkiliyor" dedi. Akıllı cihazlar sayesinde online oyun oynama oranlarının ciddi oranda arttığını ifade eden Helioui, "Çalışanlar 15-20 dakikalık aralarda ve yemek molalarında bile ya savaşıyor ya da dövüşüyor" diye konuştu.
TÜRKİYE İLK 5'TE
Bu sadece Türkiye'ye özgü bir durum değil. Zira şirketin cirosunun yüzde 60'ını savaş oyunları oluşturuyor. Oyunları oynayanların yüzde 46'sı kadın. Akşam 6-7'nin, en yoğun oynanan saatler olduğunu söyleyen Helioui şöyle konuştu: "Çalışanlar strateji oyunlarını çok seviyor. Ev hanımları çiftlik oyunlarına çok düşkün. Puzzle ve strateji oyunları da ofislerde yoğun olarak tercih ediliyor. Çalışanlar en az 15-20 dakikasını oyuna ayırıyor." Türkiye'nin kendileri için çok stratejik bir pazar olduğunu dile getiren Helioui, "Oyuncu sayısı açısından Türkiye ilk 5 pazarımızdan biri. Pazar çok hızlı büyüyor. Biz de payımızı artırmayı hedefliyoruz. Bunun için yeni geliştirdiğimiz oyunlarla Türkiye'de olacağız" dedi.
OYUN İHRACATIYLA HEDEFLER TUTABİLİR
Savaş oyunları olarak bilinen oyunların aslında aksiyon oyunu olduğunu dile getiren online oyun geliştirme firması Netmarble'ın EMEA CEO'su Barış Özistek de, Türkiye'de ağırlıklı olarak 15-30 yaş arasındakilerin bu oyunları sevdiğini söyledi. Görsel olarak gerçeğe yakın silahların oyunlarda kullanıldığını dile getiren Özistek, aksiyon oyunlarının şiddete neden olduğu algısına ise katılmadığını kaydetti. Türkiye'de nüfusa ve internet kullanım oranına göre online oyun pazarının çok küçük olduğunu vurgulayan Özistek, "2023'teki 1 milyar dolarlık bilişim ihracatı hedefi ancak online oyun ihraç ederek mümkün olur" diye konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 Anlaşma imzalandı: Karpowership, Petrobras ile doğal gaz projeleri geliştirecek
- 2 SON DAKİKA: Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan "KDV oranları artırılacak" iddiasına yalanlama
- 3 SGK ve İŞKUR, TÜBİTAK ile işbirliği protokolü imzaladı
- 4 Hazine 55 milyar lira borçlandı
- 5 "Aile Sosyal Destek Programı"yla 7,4 milyon haneye ulaşıldı
- 6 Türkiye'nin 2. astronotu Atasever 7 bilimsel deneye imza atacak
- 7 Tarımda başarı! Ektiği bitkiyi 200.000 TL'den satışa çıkardı
- 8 Türkiye'nin tohumda İsrail'e bağımlılığı yok
- 9 Türkiye'de 54 ilin ihracatı artış gösterdi
- 10 TOBB'dan 4 bine yakın sanayi kapasite raporuna onay