Cuma 11.09.2015
Son Güncelleme: Cuma 11.09.2015

Alo'ya 7.7 milyar lira ödedik

Türkiye'de cep telefonuyla iletişime harcanan para gün geçtikçe artıyor. İlk çeyrekte 367 dakika konuşan vatandaş, 2'nci 3 aylık dönemde buna 32 dakika daha ekleyerek süreyi 399 dakikaya yükseltti. Türkiye bu performansla Avrupa liderliğini kaptırmamış oldu.
GELİRLER ARTTI

Bilgi Teknolojileri ve İletişim kurumu'nun (BTK), 2'nci çeyrek Pazar Verileri Raporu'na göre Türk Telekom ve mobil şebeke işletmecilerinin net satış gelirleri yaklaşık 7.7 milyar TL oldu. Bu da vatandaşın üç ayda telefonla görüşmek için 7.7 milyar lira ödediği anlamına geliyor. İlk çeyrekte ise bu rakam 7.3 milyar liraydı. Yani Türkiye yılın ilk 3 ayına göre 400 milyon liralık fazladan konuşma yaptı. Telefonla konuşma trafiği de geçen aylara göre yükselmiş görünüyor. Bir önceki üç aylık dönemle kıyaslandığında ikinci çeyrekte toplam telefonla konuşma trafiğinde yüzde 8.1 oranında artış görüldü. Bu oran 2014'ün aynı dönemiyle kıyaslandığında yüzde 8.3 artış anlamına geliyor. Bu artışın operatörlere yansıması ise yoğun rekabeti ortaya koydu. GSM operatörleri arasında konuşma süresini en fazla artıran şirket Vodafone oldu.

SMS'LER AZALDI

BTK'nın raporuna göre Turkcell ve Vodafone abone başına aylık 23.6 TL gelir elde ediyor. Avea ise abonelerinden kişi başına aylık 22.7 TL kazanıyor. Raporda dikkat çeken bir başka ayrıntı da SMS oranları oldu. Her üç GSM operatörünün verilerine göre vatandaş SMS kullanımını azalttı. Örneğin Turkcell abonelerinin SMS kullanımı geçen aylara göre yüzde 7 oranında azaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.