Giriş Tarihi: 18.09.2015

Rus kaybına % 25'lik destek

Rus turist sayısındaki yüzde 21.5'lik gerilemeyi yerli turist telafi etti. Rusya'dan gelen turist sayısı 600 bin azalırken, sektör 150 bin yerliyle nefes aldı

Rusya'daki ekonomik kriz nedeniyle zor günler geçiren turizm sektörü iç pazardaki hareketlilikle bir miktar rahat nefes aldı. Rusya'dan geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık 600 bin turist kaybeden sektör, bunun yaklaşık 150 binini yerli turist ile telafi etti. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Genel Sekreteri Kaan Kavaloğlu, Rusya'daki kaybın yüzde 25'inin iç pazardaki artışla kapatıldığını söyledi. Kavaloğlu, "İç pazarda geçen yıla oranla yüzde 21'lik bir artış var. Rusya'dan gelen turist sayısı da yüzde 22 düştü. Ancak bunun yüzde 25'ini iç pazarla telafi ettik" dedi.
KONTENJAN ARTACAK

Rusya'nın sektör için çok önemli bir pazar olduğunu vurgulayan Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır ise iç pazardaki hareketliliğin sevindirici olduğunu ancak kaybın önüne geçemediğini belirtti. Bayındır, "Dünyada turizm ve seyahat harcamalarının yüzde 71.3'ü yerli turist tarafından yapılırken biz yüzde 15 seviyelerini yeni yakaladık. 10 yıl önce bu oran yüzde 5'lerdeydi. Hem Türk turistin seyahat kültürünün gelişmesi hem de erken rezervasyonun etkisiyle oran yükseldi" diye konuştu. Rusya'daki gelişmelerin etkisiyle otelcilerin yerli turist kontenjanını daha da artırdığını aktaran Bayındır, önümüzdeki yıllarda bu oranın daha da yükseleceğini sözlerine ekledi.
15 MİLYON KİŞİYİ BULACAK
TUİK verilerine göre 2015 ocak, şubat ve mart aylarından oluşan I. çeyrekte, yurtiçinde ikamet eden 10 milyon 791 bin kişi seyahate çıktı. Yakınları ziyaret amacı ile yapılan seyahatler yüzde 69.9 ile ilk sırada yer aldı. Seyahate çıkış sebeplerinde ikinci sırada yüzde 11.4 ile sağlık, üçüncü sırada ise yüzde 8.8 ile gezi, eğlence, tatil yer aldı. Bu oranın nisan, mayıs, haziran aylarını kapsayan 2'inci çeyrekte 15 milyonu geçtiği öngörülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.