Cuma 25.09.2015
Son Güncelleme: Cuma 25.09.2015

Dolar tatil yapmadı: 3.073

Çin'de önceki gün açıklanan imalat sanayisi Satınalma Yöneticileri Endeksi'nin (PMI) son 6.5 yılın en düşük seviyesine gerilemesi ile birlikte küresel büyümeye ilişkin kaygıların artması ve ABD Merkez Bankası (Fed) Başkanı Jannet Yellen'in konuşması öncesinde dolar, yurtdışında zirveye yürüdü. Kurban Bayramı nedeniyle iç piyasalar kapalı olmasına rağmen, dolar dışarıda 3.073 TL'yi geçerek rekorunu yeniledi. Dolar, Yellen'in faiz artışı konusunda mesajlar içermesi beklenen konuşması öncesinde diğer büyük para birimleri karşısında da 6.5 haftanın zirvesini zorladı.
İŞLEM HACMİ DÜŞÜK
Kurban Bayramı tatili nedeniyle bankalar ve Merkez Bankası'nın piyasada olmadığına dikkat çeken uzmanlar, yükselişin düşük hacimle gerçekleştiğini vurguladı. İntegral Menkul Değerler Araştırma Direktörü Tuncay Turşucu, global piyasalarda önemli bir gelişme olmadığı sürece dolarda sert dalgalanmalar görülebileceğini ifade etti. Turşucu, "Dikkatli olmakta fayda var. Teknik olarak 3.0693 direnci kırılırsa bu durumda 3.12 seviyesine doğru hareketler hızlanabilir. Aşağıda 2.9850'yi güçlü destek olarak izliyoruz. Ancak önemli global gelişme olmadıkça zirve seviyesinin geçilmesini bayram süresince beklemiyorum" diye konuştu. ALB Forex Analisti Rıdvan Baştürk ise "Kurdaki bu sert hareketler içeride piyasanın kapalı olması nedeniyle işlem hacminin düşüklüğünden kaynaklanıyor olabilir. Ancak sadece TL'nin dolar karşısında değer kaybetmediğinin altını çizmeliyiz" yorumunu yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.