Perşembe 01.10.2015
Son Güncelleme: Perşembe 01.10.2015

Ödeme sistemlerinde yerli marka: TROY

Türkiye'nin, ilk ve tek ulusal ödeme yöntemi 'TROY' 1 Nisan 2016'da faaliyete geçiyor. Visa ve Mastercard'la girişilecek çetin rekabette uzun vadede yüzde 60 pazar payı hedefleniyor

Türkiye'de ödeme sistemleri hızla gelişirken, bir ilk daha gerçekleşiyor. Bir süredir çalışmaları devam eden ulusal ödeme yönteminde sona gelindi. 2016 yılı içerisinde, Türkiye kendi ödeme yöntemini kullanmaya başlayacak. 'Türkiye'nin Ödeme Yöntemi' markası ise Türkiye: TR, Ödeme: O, Yöntemi: Y harflerinden oluşan kısaltmayla, TROY oldu. Visa ve Mastercard'ın hakim olduğu ödeme sistemleri pazarında Avrupa'da Almanya, Fransa ve İtalya, gelişmekte olan ülkelerde ise Brezilya, Çin ve son olarak Rusya kendi yöntemini hayata geçirmişti.
1 NİSAN 2016'DA BAŞLIYOR

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Soner Canko, Türkiye'nin ilk ve tek ulusal ödeme yöntemini geliştirdiklerini belirterek, "Kredi ve banka kartlarının sağ alt köşesinde yer alan ve ödeme yöntemi markasını taşıyan bölümde artık bir Türk markası da yer alacak. 'Türkiye'nin Ödeme Yöntemi-TROY' 1 Nisan 2016 tarihinde hayata geçecek" dedi. Türkiye'nin ilk ve tek ödeme yöntemini geliştirdiklerini kaydeden Canko, "Şu anda kadar 'Ben bu işte yokum' diyen banka olmadı. 1 Nisan itibarıyla 2.4 milyon POS'ta TROY kullanılabilecek ve 45 bin ATM de TROY'a para ödeyecek" dedi.

İŞLEMLERİN YÜZDE 60'I NAKİT

Türkiye'de işlemlerin yüzde 60'ının nakit, yüzde 40'ının kartlarla yapıldığını belirten Canko, "Mevcut markalarla kıyasıya bir mücadeleyi sürdürmek yerine, yüzde 60'lık nakitlik bölümde cephane kazanmak arzusu ile bu işe başlıyoruz. Öncelikli hedefimiz kartı olmayan kesimlere gitmek. Nakit kullanılan yerlerde nakidi TROY'la değiştirmek. 100 liranın 60'ı nakit ödeniyor. Bunu TROY'la biz ödemek istiyoruz" dedi.
YAPICI REKABETE VARIZ
"Bir numara olma hedefimiz var" diyen Canko, Türkiye'de bulunan uluslararası ödeme yöntemi markaları ile rekabet konusunda, "Yıkıcı değil yapıcı bir rekabet yapmak istiyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.