Pazar 04.10.2015
Son Güncelleme: Pazar 04.10.2015

Etikete kur zammı geldi

Yüksek kur, perakendede işleri karıştırdı. Ürünlerine indirimli fiyat etiketi asan bazı yabancı markalar, kur düzenlemesi yaparak fiyatları yükseltti. Tüketici ise tepki olarak alışverişi azaltıyor

Yüksek kur etkisi ithalatçı hazır giyim ve aksesuvar firmalarının satış fiyatlarına da yansıdı. Hem yaz sezonundan devam eden indirimler, hem de kış döneminde yapılan iskontolar kur farkından dolayı "zam" görmeye başladı. Bir hafta önce indirimli fiyatı tüketiciye sunan firmalar, etikete kur farkını da yansıttı ve artışa gitti. Tüketiciler arasında şikâyet konusu olan bu durum, satışlara da negatif yansıyor. Bir tüketici adını vermek istemediği ithal ürünlerin satıldığı bir mağazada 89 TL olarak gördüğü ve ayırttığı ayakkabının, 2 gün sonra 99 TL'ye çıktığını söyledi. Tepki olarak ürünü almaktan vazgeçtiğini belirten tüketici, "Müşteri temsilcisine bunun nedenini sorduğumuzda bize 'yabancı bir markayız, kur farkını fiyata yansıtmak durumunda kaldık' dedi" şeklinde konuştu.
TRİKO VE AKSESUVAR SINIRLI

Roman'ın patronu Turgut Toplusoy, birçok perakendecinin dolardaki artış nedeniyle ithalatı azalttığını söyledi. Şirketlerin stok maliyetini minimize ettiğini belirten Toplusoy, "Birçok firma özellikle triko ve aksesuvar ithalatını azalttı. Dolayısıyla mağazalarda ürün çeşidi zayıfladı. Finansmanı güçlü olan firmalarda sorun yok. Biz de özellikle triko ve aksesuvar satışında bugünlerde oldukça iyi durumdayız. Yeterli alımı gerçekleştirdik" dedi. İthal ürünlerde özellikle kış sezonunda yüzde 20 oranında zamlı fiyatların geleceği belirtiliyor. Ancak bazı firma yöneticileri kâr paylarından feragat ederek yüksek zam yapmayacağını açıkladı.

SEKTÖRDE İNDİRİM TARTIŞMASI VAR

Perakendenin ithal ve yerli marka temsilcileri arasında bir tartışma daha yaşanıyor. Kurdaki artış nedeniyle fiyatlarını artıran ithal markalar, yurtdışındaki merkezlerine uymak zorunda oldukları için istedikleri zaman indirim yapamıyorlar. Yerli markaların ise böyle bir zorunluluğu yok. Kış sezonu açılır açılmaz yüzde 50 artı 20 indirime girenler bile var. Ayrıca 1.000 TL'lik alışverişe 500 TL'lik çek sunandan, "2 alana bir bedava" diyen kampanyalara kadar çeşitli fırsatlar da bu dönemde oldukça rağbet görüyor.
FİRMALAR YERLİ ÜRETİME GEÇTİ

Ayakkabı, terlik ve çantada hem kurdaki artış, hem de ithalata getirilen yüksek vergiler, firmaları iç pazarda üretime yönlendirdi. Twigy'nin patronu Sinan Öncel, daha önce yüzde 20 olan mal tedarikindeki yerli oranının son 1 yıldır yüzde 80'e çıktığını belirtti. Öncel, ithalatlarının sadece yüzde 20 seviyesinde olduğunu belirterek, "Koşullar bizi iç pazara yönlendirdi" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.