Çarşamba 07.10.2015 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 07.10.2015 14:41

Dolar 5 haftanın en düşüğüne geriledi

Dolar/TL, 2,9367 ile son beş haftanın en düşük seviyesini gördü.

Dolar/TL, 2,9367 ile son beş haftanın en düşük seviyesini gördü.
Cuma günü açıklanan ABD tarım dışı istihdam verisi sonrası ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz artışını 2016 yılına erteleyebileceği beklentilerinin artması ile birlikte değer kaybetmeye başlayan dolar, bugün 2 Eylül'den bu yana en düşük seviyesine geriledi.
Haftaya 3,00 sınırında başlayan dolar/TL, iki işlem gününde yaklaşık yüzde 1,40 değer kaybettikten sonra bugün de düşüşünü sürdürdü. Güne 2,9579'dan başlayan dolar/TL, 2,9367'ye kadar geriledikten sonra şu dakikalarda 2,94 seviyelerinde dengelendi.
Avro/TL ise önceki kapanışa göre yüzde 1'e yakın azalışla 3,3026'ya geriledikten sonra şu dakikalarda 3,31 seviyesinin hemen altında alıcı buluyor.
Analistler, ABD'de açıklanan verilerin piyasa beklentilerinin altında kalmasının, Fed'in faiz artırımına ilişkin beklentilerinin ötelenmesine ve bunun da risk iştahının artmasına neden olduğunu belirtiyor. Artan risk iştahı ile TL varlıklarının değerlendiğini aktaran analistler, dolar/TL'nin pozitif havanın devam etmesi halinde kısa vadede 2,90 seviyesine kadar geri çekilebileceğini öngörüyor.
Analistler, teknik olarak dolar/TL'nin 2,9400 seviyesinin altında kalıcılık sağlaması durumunda TL'ye ilginin devam edebileceğini, aksi durumda 2,9800 seviyesinin direnç olarak izleneceğini ifade ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.