Giriş Tarihi: 7.10.2015 09:52

Eylül ayında elektrik tüketimi yüzde 14 azaldı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Ali Rıza Alaboyun hava sıcaklıklarının düşmesi ile birlikte Eylül ayında elektrik tüketim oranının bir önceki aya oranla yüzde 14 azaldığını söyledi.

Türkiye Elektrik İletim A.Ş. (TEİAŞ) Aylık Elektrik Tüketim İstatistiklerine ait bilgileri aktaran Alaboyun, "Eylül ayı elektrik tüketimi, önceki ay gerçekleşen tüketime oranla yüzde 14 oranında azalarak, 25.050,3 GWh'den 21.666,9 GWh'ye indi. Geçtiğimiz yılın aynı ayında gerçekleşen 21.646,2 GWh'ye oranla da yüzde 0,1 oranında artış gösterdi. Yılın ilk 9 ayında da Ev ve işyerlerinde kullanılan Elektrik tüketimi, 2014 yılında 193.843,3 GWh iken, 2015 yılında yüzde 1,9 arttı ve 197.515,9 GWh olarak gerçekleşti" diye konuştu.

Bakan Alaboyun, gerçekleşen en yüksek ve en düşük değerlere ilişkin de şu bilgileri aktardı: "Eylül ayında en yüksek ani puant değeri 40.958,0 MW ile 3 Eylül 14:50'de, en düşük puant değeri de 22.452,8 MW ile 24 Eylül'de gerçekleşti. Günlük tüketim verilerine bakıldığında ise 3 Eylül'de 828.955 MWh ile en yüksek tüketim, 24 Eylül'de de 462.547 MWh ile en düşük tüketim gerçekleşti."

Alaboyun, Türkiye'nin 2014 yıl sonu itibariyle 69.519,8 MW olan kurulu gücünün Eylül 2015 sonu itibariyle 72.155,6 MW'a yükseldiğini ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.