Pazar 11.10.2015

Tekstilde 2 milyar $'lık buluşma

İstanbul, 12-17 Ekim'de dünya tekstil ve moda sektörünün buluşma noktası olacak. 14 Ekim'de başlayacak 8'inci İstanbul Moda Konferansı'ndaki ikili görüşmeler 2 milyar $'lık iş hacmi yaratacak

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği'nin (TGSD) bu yıl 8'incisini düzenlediği İstanbul Moda Konferansı, moda alanında eş zamanlı olarak düzenlenecek iki farklı etkinlikle gücünü pekiştirecek. 31'inci IAF Dünya Moda Kongresi ve The Core İstanbul gibi etkinliklerin yapılacağı 12-17 Ekim haftasında İstanbul, dünyanın dev alım gruplarını ve moda dünyasını ağırlayacak.
İŞ HACMİ BU YIL ARTACAK
Almanya'dan Meksika'ya, Çek Cumhuriyeti'nden Dubai'ye onlarca ülkeden gelecek alım grupları, İstanbul Moda Konferansı'nda düzenlenecek ikili görüşmelerde yaklaşık 2 milyar dolarlık alım yapacak. TGSD Yönetim Kurulu Üyesi Sanem Dikmen, İstanbul Moda Konferansı ve IAF Dünya Moda Kongresi'nin 14-15 Ekim'de Hilton İstanbul Boshporus'ta düzenleneceğini söyledi. Kurdaki artışın etkisiyle Türkiye'nin hazır giyim ve tekstil ihracatında önemli bir artış yakaladığını belirten Dikmen, "Yabancı şirketler alımlarını artık azar azar ama sık yapıyor. Dolayısıyla ibre Türkiye'ye döndü" dedi. İstanbul'a bu etkinlikler için gelecek olan çok sayıda şirket ve bireysel katılımcı olduğunu söyleyen Dikmen, yakalanacak cironun geçen yılın üstüne çıkacağını kaydetti.
FUTBOL TAKIMI BİLE VAR
8. İstanbul Moda Konferansı'ndaki ikili iş görüşmelerine dünyaca ünlü futbol takımı BVBBorussia Dortmund'un alım yetkilileri de geliyor. TGSD Genel Sekreteri Burçin Özer, Almanya'nın en büyük faktoring şirketi DS-Concept'in konferansın sponsoru olduğunu söyledi. Özer, "DS-Concept beraberinde 12 alım ofisi getiriyor. Bunlardan biri de Almanya'nın en büyük ikinci, dünyanın ise en büyük 11'inci futbol kulübü olan BVB- Borussia Dortmund olacak" diye konuştu.
DEVLER BİR ARAYA GELİYOR
Bu yıl çoğunluğu Avrupa olmak üzere birçok ülke yetkilisinin yanı sıra Türkiye'de ofisi bulunan yaklaşık 35 alım grubu temsilcisi iş görüşmelerinde yer alacak. C&A'den Carrefour Global'e El Corte Ingles'ten French Connection'a dünya devlerinin katılacağı görüşmeler Türkiye'nin ihracatına da pozitif etki yapacak. Moda konferansında ayrıca Hugo Boss'un Marka Direktörü Christoph Auhagen ve Topman'in Kreatif Direktörü Gordon Richardson, sektörün mecvut durumu ve geleceğiyle ilgili önemli bilgiler aktaracak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.