Giriş Tarihi: 15.10.2015

6 yılın en düşük açığı

Cari açık, ağustosta 163 milyon dolarla altı yılın en düşük seviyesine indi. Seçim ve küresel belirsizliğe rağmen yabancı Türkiye'den vazgeçmedi

Kredi derecelendirme kuruluşlarının Türkiye'nin notu üzerinde 'Demokles'in kılıcı' gibi tuttuğu cari açıkta iyileşme son hızla devam ediyor. Merkez Bankası tarafından açıklanan verilere göre, cari işlemler açığı, ağustos ayında geçen yılın aynı ayına göre 2 milyar 58 milyon dolar azalarak 163 milyon dolara indi. Böylece cari açık aylık bazda 2009 Ekim döneminden bu yana en düşük seviyesini gördü.
PROBLEM OLMAKTAN ÇIKTI

12 aylık cari işlemler açığı da 43 milyar 47 milyon dolara gerileyerek, Kasım 2010'dan itibaren gördüğü en düşük düzeye indi. Cari açıktaki düşüşte, dış ticaret açığındaki sert daralmanın yanı sıra, doğrudan yatırımlara ait kâr transferlerinde devam eden yavaşlama da etkili oldu. Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, cari açığın finansmanında yabancı kaynak ihtayacının azaldığını belirterek "Türkiye için cari açık bir problem olmaktan çıktı diyebiliriz" dedi. Halk Yatırım'ın Yatırım Danışmanlığı ve Araştırma Direktörü Banu Kıvcı Tokalı, düşüşün eylülde de süreceğini söyledi.

YABANCI İLGİSİ KESİLMİYOR

Türkiye'ye doğrudan yabancı yatırım bu yılın sekiz ayında yüzde 36 artarak 11.8 milyar dolara çıktı. Başbakanlık Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı (TYDTA) Başkanı Arda Ermut, Türkiye'nin bir istikrar adası olmayı sürdürdüğünü söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.