Son Güncelleme: Cuma 16.10.2015
Yerli oto Türk markası olacak
1 MİLYAR DOLAR TASARRUF
Işık, yerli otomobil için önlerinde iki yol olduğunu, bunlardan ilkinin Türkiye tarafından yapılıp, ortaya bir prototip çıkarmak olduğunu söyledi. Böyle bir çalışmanın 3-5 yıl zaman alacağına ve 1 milyar dolarlık da maliyet gerektirdiğine dikkati çeken Işık, şöyle konuştu: "Bu, aslında Amerika'yı yeniden keşfetmek anlamına da gelir. İkinci yol nedir? Bu noktada çalışmış, bilinen, kendini ispat etmiş bazı firmalarla işbirliği yapmak ama her şeyden önce fikri mülkiyet hakları sizde olan bir platforma sahip olmak. Biz bu iki alternatif arasında karar vermek durumundaydık ve '5 yıllık zamanı ve 1 milyar doları boşa harcamayalım, varolan bir platformun fikri mülkiyet haklarını satın alarak, bunun üzerinden teknolojiyi geliştirelim.' Bu noktada ciddi bir araştırma yaptık ve Saab 9-3'ün platformunun bizim açımızdan çok uygun olduğunu tespit ettik."
MÜLKİYET HAKKI ALINDI
Yapılan çalışmalar sonucunda Saab 9-3'ün isim hakkını değil, fikri mülkiyet haklarını satın aldıklarını belirten Işık, bu satın alma sürecinin dahi 6 ay sürdüğünü bildirdi. Bakan Fikri Işık, bunun sonucunda Türkiye'nin elinde artık geliştirmeye hazır bir araç bulunduğunu belirterek, şöyle devam etti: "Bu, Türkiye'ye en az 3 ila 5 yıl arasında zaman kazandırdı ve şu anda ticari bir şey olduğu için rakam veremiyorum ama bunu çok çok uygun bir maliyetle Türkiye'ye kazandırmış olduk ama şu an işin 'A' noktasındayız. Türkiye'nin asıl ilerlemek istediği alan menzili uzatılmış elektrikli araç. Bunun için bu bir platform olacak ve bu platformu biz geliştirmeye başladık. TÜBİTAK burada önemli bir liderlik üstlenecek ama Saab 9-3'ü geliştiren Nevs firmasıyla da işbirliğimizi sürdüreceğiz."
VATANDAŞ YERLİ OTOMOBİLİ BEĞENDİ
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık tarafından kamuoyuyla paylaşılan yerli otomobilin prototipleri, vatandaşlardan tam not aldı. Hasan Basri Gültekin, aylık yakıt giderinin ortalama bin lira olduğunu ve Türkiye'de yerli otomobil üretilmesi halinde özellikle yakıt tasarrufu dolayısıyla memnuniyetle tercih edeceğini söyledi. Taksi Şoförü Melahat Bademci de aylık yakıt giderinin en az bin lira olduğunu kaydederek, "Yerli otomobili tercih ederiz, daha iyi olur" dedi.
% 85'İ TÜRKİYE'DE ÜRETİLECEK
Şu anda alınan platformun tüm fikri mülkiyet haklarının Türkiye'de olduğunu dile getiren Işık, şu değerlendirmelerde bulundu: "Saab'ın birikimini ve güvenini arkamıza alacağız ama markamız Türk markası olacak ve teknolojiyi kesinlikle Türkiye'de geliştireceğiz. Aracın dizaynından tasarımına, diğer tüm unsurlarına kadar merkez Türkiye olacak. Seri üretime geçtiğinde hedefimiz minimum yüzde 85 parçasının Türkiye'de üretilmesi."
ESDER: İLK ALICI BİZİZ
Esnaf ve Sanatkarlar Derneği (ESDER) Genel Başkanı Mahmut Çelikus, milli otomobilin çıktığı gün ilk alıcısının kendileri olacağını belirtti. Çelikus, yazılı açıklamasında, "yerli otomobil rüyası" gerçekleşmek üzereyken, durumdan rahatsızlık duyan bazı çevrelerin konuyu suiistimal etmek istediğini kaydetti.
EN SON HABERLER
- 1 ASELFLIR-500 ile nokta atışı! Bayraktar TB2'den işaretledi MAM-L, KMC, CİRİT vurdu
- 2 Tarımsal atıklar katma değerli ürünlere dönüşüyor
- 3 Çoban bulunamıyor! Maaşı ise dudak uçuklatıyor...
- 4 T10X zirveyi bırakmadı! Satılan her 2 elektrikli otomobilden 1'i Togg oldu
- 5 Doğal gaz depoları yenilenebilir kaynaklarla çalışıyor
- 6 GİB: Kurumlar vergisi beyannamesi için yarın son gün
- 7 Hazine yarın iki ihale düzenleyecek
- 8 Memura disiplin affı
- 9 SON DAKİKA: Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Enflasyonun ateşi yaz aylarında düşecek
- 10 Memur olmak isteyenler dikkat! 20 kamu kurumu 37.262 personel alımı yapacak