Pazartesi 19.10.2015
Son Güncelleme: Pazartesi 19.10.2015

Sosyal CEO'lar tahtı salladı

Harvard Business Review en iyi CEO listesindeki kriterlere çevresel ve sosyal sorumluluğu ekledi. Bu nedenle 2014'ün lideri Amazon CEO'su Bezos 87'nciliğe gerilerken birinci sıraya Novo Nordisk'in CEO'su Sorensen oturdu

Harvard Business Review'un hazırladığı dünyanın en iyi CEO'ları listesinde artık sosyal ve çevresel sorumluluk da bir kriter olarak etkili olacak. Kurumun yaptığı hesaplamalara göre sosyal sorumluluk bilinci artık şirketleri mali olarak da etkiliyor. Başarının da uzun vadeli olmasını sağlıyor. Bu nedenle Harvard Business Review'un (HBR) bu yılki listesi alt üst oldu. Birinci sıraya Danimarkalı kimya devi Novo Nordisk'in CEO'su Lars Rebien Sorensen oturdu. 1920'de o dönem yeni bir ilaç olarak ortaya çıkan insülin üretimi ile işe başlayan Novo Nordisk'in CEO'sunun başarısında da bu ilaç var.
HAYVAN HAKLARINA SAYGILI
Şeker hastalığının hızla artacağını öngöre Sorensen, bu alana yatırım yaparak şirketi insülünde yüzde 50'lik pazar payına ulaştırmış. Şirket ayrıca kanser ilaçlarında dünya ikincisi durumunda. Ayrıca hormon terapilerinde de yeni ilaçlar geliştiriyor. Ancak sosyal tarafta en büyük başarıları gelişmekte olan ülkelere yaptıkları yardımlar, politikacılara lobi yapmaması ve hayvan deneylerinde sorumlu davranması.
BEZOS 87'NCİLİĞE GERİLEDİ
"Sıralama yaparken sadece hisse performansına ve kâra bakıyorduk" diyen Harvard Business Review artık işin sosyal tarafına da baktıkları için geçtiğimiz yılın lideri Amazon'un CEO'su Jeff Bezos'un bu yıl 87'nci sıraya gerilediğini açıkladı.

EN İYİ CEO'LAR LİSTESİNDE İLK 10 TAMAMEN DEĞİŞTİ

1 L ars Rebien Sorensen - Novo Nordisk
2 John Chambers - Cisco Systems
3 Pablo Isla - Inditex
4 Elmar Degenhart - Continental
5 Martin Sorrell - Wpp
6 Stephen Luczo - Seagate Technology
7 Jon Fredrik Baksaas - Telenor
8 George Scangos - Biogen
9 Michael Wolf - Swedbank
10 Fujio Mitarai - Canon
METODOLOJİ TAMAMEN DEĞİŞTİ
HBR, yeni metodolojisi hakkında "Sadece rakamlara değil artık çevresel, sosyal sorumluluk ve kurumsallığa bakıyoruz. Hesaplamalarda finans yüzde 80 sosyal etkenler yüzde 20 etkili artık" yorumunu yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.