Salı 20.10.2015
Son Güncelleme: Salı 20.10.2015

Sektör dünyanın üç katı büyüdü

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, törende yaptığı konuşmada, son 13 yılda dünyada havacılık sektörünün yılda ortalama yüzde 5 büyüdüğünü, Türkiye'deki oranın ise dünya ortalamasının 3 katına ulaşarak yüzde 15'e çıktığını söyledi. Aktif havalimanı sayısının 26'dan 55'e yükseldiğini belirten Bilgin, "Toplam yolcu trafiğimiz 2014 sonunda 166 milyonu, 2015'in eylül ayı itibarıyla 140 milyonu geçti" dedi.
6 SIRA YÜKSELDİK

Bilgin, Türkiye'nin, dünya havalimanları toplam yolcu sayısı sıralamasında 2003'e kıyasla 15'incilikten 9'unculuğa yükseldiğini, bu alanda Avrupa'da ilk 3'te olduklarını kaydetti. Bütün bu büyümenin getirdiği taleplerin karşılanması için havacılık sektöründe altyapının geliştirilmesinde özkaynaklar dışında "Kamu-Özel İş Birliği" projelerine ağırlık verdiklerini belirten Bilgin, Cumhuriyet tarihinin en büyük projelerinden birisi olan Yeni Havalimanı Projesi'nin bu yöndeki atılımlarının en büyük ve en önemli örneği olduğunu dile getirdi. Bilgin, havalimanını modern ulaşım imkânlarıyla şehir merkezine bağlayacak önemli karayolu ve raylı sistem projelerinin de eş zamanlı yürütüldüğünü vurguladı. Bilgin, havalimanından geçecek Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve bağlantısı olan otoyolun 2016 yılı mayıs ayında hizmete alınacağına dikkat çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.