Pazartesi 26.10.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 26.10.2015 15:11

Türkiye’nin ilk Ticari İstihbarat Merkezleri kuruluyor

Türkiye’nin ilk Ticari İstihbarat Merkezleri, Mersin, Adana ve Tarsus’ta kuruluyor.

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO), Adana Ticaret Odası ile Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası, ÇKA desteği ile üç kentteki firmaların, uluslararası alanda hareket eden tüm ticari işletmelerin bilgilerine ulaşabilecekleri Ticari İstihbarat Merkezi kuracak.

MTSO, Adana Ticaret Odası ve Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası işbirliğinde Çukurova Kalkınma Ajansı (ÇKA) 2015 Yılı Üretim ve Çevre Altyapısının İyileştirilmesi Mali Destek Programı'na sunulan "TR62 (Adana, Mersin) Bölgesi'nde Yer Alan Firmaların Rekabet Edebilirliği İçin 'Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi' Kurulumu Projesi" ÇKA'dan destek almaya hak kazandı.

Türkiye'de ilk kez Çukurova Bölgesi'nde uygulanacak projeyle firmalar ticaret ve sanayi odaları kanalıyla dünya, kıta ve ülke bazında fiili potansiyel müşterilerinin ve tüm rakiplerinin cirolarından banka hareketlerine, firma sahibinin cep telefonundan üretim detaylarına kadar her türlü bilgiye ulaşabilecek.

Mersin, Adana ve Tarsus'ta kurulacak Ticari İstihbarat Merkezleri'ni kapsayan projenin tanıtımı bugün Mersin'de yapıldı. MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut, Adana Ticaret Odası Başkanı Atila Menevşe ile Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ruhi Koçak, HiltonSA Oteli'nde düzenlenen basın toplantısında projeyle ilgili bilgiler verdi.

"KÜRESEL DÜZEYDE HİPER REKABET ARTIK GÜNDEMİMİZDEDİR"

MTSO Başkanı Aşut, tarihte ticaretin başladığı zamandan bu yana var olan rekabetin, günümüzde acımasız ve sert bir seviyeye geldiğine dikkat çekti. Daha iyi ürün üretme veya daha ucuza satmanın artık bir kriter olmadığını, rekabetin kriterlerinin ve etmenlerinin değiştiğini belirten Aşut, "Bu etmenlerden birisi de bölgesel hareket edebilmektir.

Yani, güç birliğidir. İşte 'TR62 (Adana, Mersin) Bölgesinde Yer Alan Firmaların Rekabet Edebilirliği İçin Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi Kurulumu Projesi'nin hedeflerinden birisi de bu bölgesel işbirliğidir. Küresel düzeyde 'hiper rekabet' artık gündemimizdedir. Böylesi bir rekabet ortamında firmaların sürdürülebilir stratejik üstünlük sağlamaları da zorlaşmıştır. 1990'lardan başlayarak hızlı bir ivme ile gelişen hiper rekabete karşı, rekabet istihbaratı veya ticari istihbarat konsepti geliştirilmiş ve ABD'den başlayarak doğuya doğru yayılmıştır" dedi.

"TİCARİ BİLGİ VE İSTİHBARAT MERKEZLERİNDE 'YENİ NESİL TİCARİ BİLGİ' ÜRETİLECEK"

Hiper rekabet ortamında firmaların sağlıklı stratejiler geliştirmelerinin ve sürdürülebilir karlılığı sağlamalarının, artık "ticari bilgi ve istihbarat" ile mümkün olduğunun altını çizen Aşut, bu ticari istihbarat konseptini Türkiye'de ilk kez Çukurova Bölgesi'nde uygulayacaklarını söyledi.

ÇKA desteğiyle hayata geçirecekleri projeyle MTSO, Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası ve Adana Ticaret Odası çatıları altında kurulacak olan 'Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezleri'nde, bölgenin kalkınmasını destekleyecek ve firmaların uluslararası alanda rekabet edilebilirliğini sağlayacak "yeni nesil ticari bilgi" üretileceğini dile getiren Aşut, "Bu proje ile firmalarımız, dünya, kıta ve ülke bazında fiili potansiyel müşterilerinin ve tüm rakiplerinin detay bilgileri elde edebilecekler.

Ürettiğimiz ürünü veya satmak için belirlediğimiz hedef ülkelerdeki hedef rakiplerimizin detay analizi yapılacak ve böylece pazarda ürünümüz için doğru konumlandırmayı yapabileceğiz.

Firmalarımız GTİP ve SIC ürün kodları ile ürün bazında, hedef pazar tespitini bu merkezlere yaptıracak; o ülkedeki hedef müşterilerimiz ile ilgili ihtiyaç duyduğumuz tüm verilere ulaşabileceğiz. Ulusal ve uluslararası alanda gerçekleşecek olan ihalelerinin takibi ve raporlanması, hedef ülkelerle ilgili ürün bazında mevzuat çalışmalarının yapılması, ulusal ve uluslararası kredilerin ve hibe fonlarının takibi ve kamuoyu ile paylaşılması, yine proje kapsamında kurulacak olan bu merkezler tarafından yürütülecek" diye konuştu.

"ARTIK YENİ NESİL TİCARİ BİLGİYE KİM DAHA HIZLI ULAŞIYORSA BİR ADIM ÖNDEDİR"

Aşut, projeyi hayata geçirme amaçlarını da şöyle açıkladı: "Amacımız, 'hiper rekabet' ortamında, ticari bilgi ve istihbaratın sağladığı tüm avantajları bölgemizde yer alan tüm firmalarımızın hizmetine sunarak, bölgesel rekabet edebilirliği arttırmak ve uluslararası alanda rakiplerimizin kullandığı bu verilerin kullanımını bölgemiz girişimcisine sunmaktır. Öte yandan, bu proje aslında Çukurova Bölgesi'nin küresel ekonomideki iddiasının bir göstergesidir. Artık yeni nesil ticari bilgiye kim daha hızlı ulaşıyorsa, o bir adım öndedir" ifadelerini kullandı.

"PROJE İLE BİR VERİ OLUŞTURUYORUZ"

Adana Ticaret Odası Başkanı Menevşe ise projenin bölgeye getireceği avantajlara vurgu yaparak, proje ile ticaret yapan, üretim yapan firmaların dış alım ve satımlarını gerçekleştirirken, karşı firmaların tüm bilgilerine ulaşarak avantaj yakalayabileceklerini kaydetti. Avantajlı ticaret yapmak için karşı firmaların hangi ölçüde üretim, hangi ölçüde ithalat ve ihracat yaptıkları gibi verilere ulaşmak gerektiğini vurgulayan Menevşe, "Bu proje ile bir veri tabanı oluşturuyoruz.

Bölgemizde sürekli üretim yapan, ticaret yapan firmalarımızı bu bilgiyle karşılaştırıyoruz ve avantajlı konuma getirmek istiyoruz. Dünyada ticaret çok büyük rekabet altında. Büyük ülkeler ticari anlaşmalarını gözden geçiriyorlar. Şimdi Amerika'yla Avrupa Birliği arasında bir Transatlantik Anlaşması söz konusu.

Aynı şekilde Amerika ile Uzakdoğu ülkeleri arasında yine bir Trans Pasifik organizasyonu var. Bunlar artık ticareti kendi ülkeleri arasında daha çok yapmanın fırsatlarını yaratıyorlar. Türkiye'nin de bunların içinde olması lazım. Maalesef Türkiye'nin böyle bir gruplaşmanın dışında olması ülkeye büyük dezavantajlar getirecek. Biz de bu dezavantajlı durumu azaltma gayretindeyiz" şeklinde konuştu.

"BU İŞ ADAMLARIMIZ İÇİN ÖNEMLİ BİR FIRSAT"

Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Koçak da ticari bilgi kadar önemli bir diğer sorunun da pazarlama ve bilgi akışı eksikliği olduğuna işaret ederek, şunları söyledi: "İş adamı önce işini kurar, sonra nereye satacağına bakar. İnşallah bu proje ile pazarları bulup, ürettiğimiz ürünleri daha iyi değerlendirme imkanına sahip oluruz.

Bölgesel anlamda işbirliğinin güzel bir örneğine imza atıyoruz. Bu çalışma sayesinde KOBİ'lerimizin de büyüyüp dış pazarlarda kendisine daha çok yer bulabilmesine imkan tanınacaktır. Bilgi en önemli güç ve bunun ticarette kullanılması büyük önem taşıyor. Yurt dışında bu proje uzun yıllardır kullanılıyor. Biz de Türkiye'de Çukurova Bölgesi'nden kullanmaya başlıyoruz. Bu iş adamlarımız için önemli bir fırsat."

Toplantıda, MTSO Proje Müdürlüğü Sorumlusu Fevzi Filik de projenin teknik ayrıntıları hakkında bilgi verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.