Perşembe 29.10.2015

Turkcell çifte rekorla hedeflerini büyüttü

Turkcell ilk çeyrek verileriyle rekorlara imza attı. Geliri 3.3 milyar TL'yi bulan Turkcell'in genel müdürü Kaan Terzioğlu "Zorlu şartlara rağmen güçlü bir performans sergiledik" dedi

Turkcell Grubu ve Turkcell Türkiye, bu yılın ilk çeyreğinde gelir ve kârlılıkta rekorlara imza attı. Grubun, faiz, amortisman, vergi öncesi kâr (FAVÖK) açısından tüm zamanların en yüksek çeyrek performansı gerçekleşti. Konsolide bazda gelir yüzde 6.4 büyüme ile 3 milyar 364 milyon TL'ye ulaştı. Grup FAVÖK'ü yüzde 10.5 artırarak 1 milyar 161 milyon TL'ye yükseltti. Tek seferlik etkiler hariç Grup net kârı yüzde 17.8 yükselerek 707 milyon TL'ye ulaşırken, Uluslararası Finansal Raporlama Standartları'na (UFRS) göre 630 milyon TL oldu.
GELİR 3 MİLYAR TL'Yİ GEÇTİ

Grup gelirlerinin yüzde 91'ini oluşturan Turkcell Türkiye'nin gelirleri yüzde 9.9 artışla 3 milyar 74 milyon TL'yi aştı, Turkcell Uluslararası da 235 milyon TL gelir ve yüzde 29.6 FAVÖK marjı kaydetti. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, "Yılın 3. çeyreği uluslararası piyasalarda Türkiye ve Turkcell'e güveni bir kez daha kanıtladığımız çok başarılı bir dönem oldu. Yönetim kurulumuz, üst yönetim ve çalışanlarımız arasındaki uyumlu ekip çalışması sayesinde zorlu makroekonomik şartlar altında kaydettiğimiz bu başarılı sonuçlar bizi önümüzdeki dönem için daha da cesaretlendiriyor" diye konuştu. Yılın ilk 9 ayındaki yüzde 5.5'lik büyüme ve yüzde 32.7 FAVÖK marjını dikkate alarak, 2015 FAVÖK hedefini yükselttiklerini vurgulayan Terzioğlu, "Bu doğrultuda, 2015 için daha önce yüzde 31-32 olarak öngördüğümüz FAVÖK marjını yüzde 32-32.5'e artırıyor, yüzde 6-9 olan gelir büyümesini Turkcell Türkiye için yüzde 10, Turkcell Grup için yüzde 6'ya çıkarıyoruz" dedi. Turkcell'in yeni vizyonu ve bu kapsamda atılan stratejik adımların piyasalarda da karşılığını bulduğuna dikkat çeken Terzioğlu, şöyle konuştu: "Rekor sürede önde gelen 3 kredi derecelendirme kuruluşundan 'yatırım yapılabilir' notu alan tek Türk şirketi olduk. 2.9 milyar dolarlık fonu 2 ayda kullanıma hazır hale getirdik. Beş yabancı uluslararası bankayla teminatsız, 500 milyon dolar ve 445 milyon euro tutarında kredi anlaşması imzaladık. Tüm bu gelişmelerle hem Türkiye'ye hem de Turkcell'e güveni bir kez daha kanıtlamaktan büyük mutluluk duyuyoruz."
TÜRKİYE'NİN GELECEĞİNE YATIRIM YAPIYORUZ
Sektörün dönüm noktalarından biri olan 4.5G ihalesinde Turkcell'in toplam frekansın yüzde 47'sini 1.6 milyar euro karşılığında aldığını hatırlatan Genel Müdür Terzioğlu, kullanım hakkını aldıkları frekansların değerinin ileride daha iyi anlaşılacağını söyledi. Terzioğlu, 4.5G'de Taşıyıcı Birleştirme Teknolojisi ile önce 3 spektrumu birleştirerek 375 Mbps hıza ulaşacaklarını ama orta vadede gerçekleşmesini bekledikleri 4 taşıyıcı teknolojisinin, bu frekanslarla Turkcell'i 5G'nin de lideri yapacağını vurguladı. Terzioğlu, "Türkiye, cep telefonunda 1000 Mbps'yi ilk kez Turkcell ile görecek. Bu, kablosuz fiber hızı demek. Hem bireysel hem de kurumsal kullanımda müthiş fark olacak. Türkiye'nin geleceğine yaptığımız bu yatırımlarla ekonomiye en büyük katkıyı yine Turkcell gerçekleştirmiş olacak" diye konuştu.
MÜŞTERİ SAYISI 34 MİLYONU AŞTI
Turkcell Türkiye abone sayısını da büyüttü. Çeyrek bazda 278 bin artan faturalı mobil abone sayısı 16.1 milyon oldu ve mobil abone bazının yüzde 47.1'ine ulaştı. Turkcell Türkiye'nin 2015 3. çeyreğindeki mobil abone sayısı ise 34.2 milyon oldu. Abone başına aylık gelir yıllık bazda yüzde 9.7 artarak bu çeyrekte sektörün en yüksek seviyesi olan 26.1 TL'ye ulaştı. Turkcell Türkiye, 2015'in 3. çeyreğinde eve kadar fiberde de çalışmaları artırdı. Fiber ve ADSL'de müşteri sayısı 1.4 milyonu aşan şirket, FTTH abone sayısını 851 binin üzerine çıkardı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.