Cuma 30.10.2015 00:00

IMF'den Körfez ülkelerine uyarı

IMF, düşük petrol fiyatları nedeniyle Körfez ülkelerinin ekonomilerinin beş yıldan kısa süre içinde mali açık vereceği uyarısında bulundu.

Uluslararası Para Fonu (IMF), Körfez ülkelerine 'mali açık' uyarısında bulundu.
IMF'nin yayınladığı Ortadoğu ve Orta Asya Bölgesel Ekonomik Görünüm raporunda, düşük petrol fiyatları nedeniyle, ekonomisi yüksek ölçüde petrol satışı ve ihracından elde edilen gelirlere bağlı Körfez ülkelerinin büyümesinin yavaşlayacağı belirtildi.
Raporda, "Kuveyt, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri dışındaki diğer Körfez ülkeleri mali durumlarını düzeltmezlerse, beş yıldan az sürede mali açık verecek" denildi. Körfez ülkelerinin geçen sene büyüme oranının yüzde 3,4 olduğu hatırlatılan raporda, bu oranın bu sene yüzde 3,3 olmasının beklendiği, gelecek sene ise yüzde 2,8'e gerilemesinin öngörüldüğü açıklamasına yer verildi.
Raporda, bu yıl, Körfez ülkelerinin mali açıklarının toplam gayrisafi yurtiçi hasılalarının yüzde 13'üne ulaşacağı aktarılırken, dünyanın en büyük ham petrol ihracatçısı Suudi Arabistan'ın mali açığının ise gayrisafi yurtiçi hasılasının yüzde 20'sine ulaşacağı ifade edildi.
IMF, birçok Körfez ülkesinin mali açıklarını kapatmak için çeşitli önlemler aldığını anımsatarak, petrol dışındaki vergilerin artırılması, yeni enerji fiyatlandırılması ve kamusal yatırım, yönetim reformları gibi tedbirlerin ve diğer stratejilerin hızlandırılması gerektiğinin altını çizdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.