Giriş Tarihi: 11.11.2015 14:12 Son Güncelleme: 11.11.2015 14:19

İkinci el araçlara seçim dopingi

Türkiyenin en büyük oto pazarı İstanbul Park Oto Pazarı Satış ve Pazarlama Direktörü Cevat Kabataş seçim sonuçlarının 2 el otomotiv pazarına etkisini değerlendirdi. Kabataş " Ekim ayında 10 günde yaptığımız ortalamayı Kasım itibari ile bir günde yapmaya başladık"dedi.

1 Kasım seçimlerinin ardından hareketlenen ekonomi piyasaları 2. El oto pazarında da doping etkisi yarattı. Türkiye'nin en büyük oto pazarı olan İstanbul Park Oto Pazarı (İPOP) Satış ve Pazarlama Direktörü Cevat Kabataş, "Seçim öncesi piyasaların gidişatından rahatsız olan tüketici güçlü bir hükümet seçeneğinin sandıktan çıktığını görünce ertelediği otomobil alımlarını gerçekleştirdi" dedi.

1 MİLYAR LİRALIK OTO PAZARI AÇILIYOR

REKOR SATIŞLARA DOĞRU GİDİYORUZ

Seçim sonuçlarının hemen ertesi sabah etkisini gösterdiğini vurgulayan Kabataş, "7 Haziran seçimlerinden sonra piyasalarda yaratılan olumsuz etki tüketicinin alım refleksini düşürmüştü. Kurların artışı ve piyasalardaki belirsiz ,otomotiv sektörünü olumsuz yönde etkilemişti.

1 Kasım seçimlerinde sandıktan tek parti iktidarın çıkması ekonomi piyasalarını olumlu yönde etkiledi.

Bu hareketlilik anında otomotiv pazarına yansıdı. Bizler bu istikrarın pazara olumlu bir etki yaratacağını düşünüyorduk ama bu kadar hızlı gelişeceğini düşünmemiştik. Ekim ayında 1 haftada yaptığımız satışları, seçimden sonra bir günde gerçekleştirdik" dedi.

2. EL OTOMOTİV PAZARI YÜZDE 25 BÜYÜYECEK

Seçim sonucunun tüketicinin kredibilitesini de olumlu yönde etkilediğine vurgu yapan Kabataş, Seçim sonuçları ile tekrar belirli bir seviyeye gerilemeye başlayan kurların , tüketicilerin bankalar ile olan ilişkilerini de güçlendirecektir.

Bankalar ise kredi verme konusunda daha esnek ve istekli davranacaktır. Tüm bu faktörleri göz önüne aldığımızda piyasalarda büyük bir hareketliliği beraberinde getirecektir. Bu gelişmeler ışığında 2015 yılını 2. el otomotiv pazarının yüzde 25 oranında bir büyüyeceğini öngörüyoruz " dedi.

KADIN SÜRÜCÜLERİN OTOMOBİL TERCİHİ?

KAMPANYALAR İLE ATLATTIK.

İstikrar ortamının bütün sektörlerde bir bahar havası yaratığına değinen Kabataş, " Alım gücü olsun olmasın geride bıraktığımız dönemde tüm araç segment'lerinde bu kararsızlık vardı. 7 haziran sonrası oluşan belirsiz ortamında ise tüketicin alım refleksini kampanyalar belirledi. Tüketiciler tereddütlerini uyguladığımız tüm modellerde %10 indirim kampanyası, 1 yıl ücretsiz uzatılmış araç garantisi,

10 gün içinde değişim garantisi, lüx segment araçlar için uyguladığımız 10.000 TL'ye kadar indirim kampanyası ve halen devam eden Avrupa'ya 2 kişilik, çekilişsiz gidiş dönüş uçuş kampanyası gibi beğeni ile karşılanan kampanyalar ve uygulamalarla giderdik.

Bu kampanyalar ve farklılıklar ile satışlarımızı hedeflerimizin üzerinde tuttuk. Piyasalardaki belirsizlikten etkilenmek istemeyen tüketici bizim yaptığımız indirim ve kampanyalarla bu açığını kapatmaya çalıştı.'' dedi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.