Son Güncelleme: Cumartesi 14.11.2015
3 katlı tünel için start
İki yakadaki raylı sistemleri birbirine bağlayacak olan 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin etüt ve mühendislik projeleri için 14 Aralık'ta ihale yapılacak
TAM ENTEGRE ULAŞIM
Tünel, karayolu ve metro sistemini bünyesinde barındırıyor. Projenin bir ayağını, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sistemi oluşturuyor. İkinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sistemi. Hızlı metro sistemi ve karayolu projelerinin İstanbul Boğazı geçişi kesimlerinin Boğaz siluetini etkilememek amacıyla Boğaz altından geçirilmesi ve ayrı tüneller yapılması yerine hem hızlı metro hatlarının hem de karayolunun geçebileceği tek bir tünelin yapılması planlandı. 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre olacak.
GÜNDE 6.5 MİLYON YOLCU
Projenin hayata geçmesi ile Avrupa Yakası'nda İncirli'den Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye hızlı metro ile yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayolu üzerinden yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6.5 milyon yolcu yararlanacak.
EN SON HABERLER
- 1 SGK ve İŞKUR, TÜBİTAK ile işbirliği protokolü imzaladı
- 2 Hazine 55 milyar lira borçlandı
- 3 Astımda risk faktörlerine dikkat!
- 4 "Aile Sosyal Destek Programı"yla 7,4 milyon haneye ulaşıldı
- 5 Türkiye'nin 2. astronotu Atasever 7 bilimsel deneye imza atacak
- 6 Tarımda başarı! Ektiği bitkiyi 200.000 TL'den satışa çıkardı
- 7 Türkiye'nin tohumda İsrail'e bağımlılığı yok
- 8 Türkiye'de 54 ilin ihracatı artış gösterdi
- 9 TOBB'dan 4 bine yakın sanayi kapasite raporuna onay
- 10 SON DAKİKA: Uzay misyonunda 2.aşama! Türk astronot Atasever için tarih belli oldu