Çarşamba 25.11.2015
Son Güncelleme: Çarşamba 25.11.2015

25 yılın ortalama büyümesi yüzde 36

Faktoring sektörünün son 25 yılda, her yıl ortalama yüzde 36 büyüdüğünü belirten FKB Başkan Yardımcısı Zafer Ataman, "Hâlâ gidilecek yol var" dedi

Faktoring sektörü, ilk şirketinin kurulduğu 1990 yılından bu yana yıllık ortalama yüzde 36'lık oran ile büyüyor. Yakalanan sürdürülebilir büyüme trendine rağmen işlem hacmimizin GSMH oranı'nın yüzde 6.1 seviyesinde bulunduğunu belirten Finansal Kurumlar Birliği (FKB)Başkan Yardımcısı Nejat Zafer Ataman, "Bu oran kötü olmamakla beraber faktoringin gelişmiş olduğu birçok Avrupa ülkesinde yüzde 15 seviyelerine geldiğini düşünürsek, hâlâ gideceğimiz yol var. Öte yandan, sektör, bu yıl yüzde 18.7 büyüyerek, 23.2 milyar liradan 27.5 milyar TL aktif büyüklüğe ulaştı. Faktoring, hızlı büyümesiyle her yıl işlem hacmi alanında küresel ölçekte birkaç basamak yukarı çıkarak, 2014 yılında 13'üncü sıraya yerleşti. İhracat faktoringinde büyümemiz ise dolar bazında yıllık ortalama yüzde 23 seviyesinde yer alıyor. Bu hız, Türkiye'yi Çin'den sonra global pazarda ihracat faktöringi işlem hacminde ikinci sıraya yerleştiriyor. Türkiye'nin ihracat artış hızından daha fazla büyüdüğümüz için bu payın her yıl giderek artmasını bekliyoruz" dedi.
ÖZKAYNAK BÜYÜDÜ
Faktoring sektörünün 2015 yılının ilk 3 çeyreğinde gerçekleştirdiği finansal sonuçları değerlendiren Nejat Zafer Ataman, "Geçen yılın aynı dönemine göre sektörün alacakları yüzde 3.7 oranında büyüme ile 24 milyar 210 milyon TL'ye ulaşırken, işlem hacmi yüzde 4.3 oranında artış gösterdi. Sektörün aktif büyüklüğü 26 milyar 306 milyon TL'ye çıkarak yüzde 5.4'lük bir büyüme gerçekleşti. Faktoring'de özkaynaklar yüzde 5.7 oranında büyürken, kârlılık ise yüzde 33.8 oranında azaldı" diye konuştu.
26 MİLYARLIK FİNANSMAN

Faktoring sektöründe yabancı sermayeli banka iştiraki olan firmalar dışında tamamen yabancı sermayeli bir firmanın faaliyet göstermediğini ifade eden Ataman, "Özellikle büyüme dönemlerinde finans sektöründe yabancı sermayenin ilgisinin yoğun olduğu dönemlerde, çeşitli fonlar bu alana girdi. Ancak son iki yıldır bu anlamda yeni bir akım bulunmuyor. Bunun yanı sıra Türkiye'de bugün itibariyle 69 firma faaliyet gösteriyor. Geldiğimiz noktada, faktoring sektörünün yaklaşık 100 bin müşterisi var. 5 bin kişiyi istihdam eden sektör, Türkiye ekonomisine yaklaşık 26 milyar liralık finansman sağlıyor. Faktoring sektörü, doğrudan ticareti finanse ettiği için ülkenin büyüme oranlarından hızlı etkileniyor. Türkiye'nin büyümesine paralel hızlanan veya yavaşlayan bir büyüme kaydediyor" diye konuştu.
GÜVEN ARTTI

Sektörün 2006 yılında Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) denetimine girmesinin sektörle ilgili birçok yasal problemin de çözülmesine vesile olduğunu sözlerine ekleyen Zafer Ataman, sözlerine şöyle devam etti: "Artık bu işi kuralına göre oynayan, mali yapısı güçlü faktoring şirketleri yaşamaya devam edecek. Bu anlamda faktoring firmalarının bazıları kapandı. Ama bu işlem hacmini daraltmadı, aksine geliştirdi. 2012 yılında bir yasaya kavuşmamız, 2013'te Finansal Kurumlar Birliği'nin (FKB) kurulması, 2015'ten itibaren alacak finansmanında mükerrerliği önleyen Merkezi Fatura Kayıt Sistemi'nin devreye girmesi, sektöre olan güveni artırdı." Faktoring ile tanışan birçok firmanın artık bu sistemden çıkmadığının altını çizen Ataman, "Ürünler de gelişti ve gelişmeye devam edecek. FKB'nin kurumsal kimliği altında BDDK ile sektörü nasıl geliştirebileceğimiz konusunda bilgi alışverişinde bulunduğumuz bir çözüm ortağı gibi hareket ediyoruz. Faktoring son yıllarda yeni ürünler geliştirdi ve bu ürünler yeni müşteriler sağladı. Ekonomik durağanlık devam etse bile faktoring sektöründe büyüme sürer"

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.