Son Güncelleme: Pazartesi 30.11.2015 17:04
Bakanı Işık: ’batarya maliyetimiz azaldığı zaman fiyatı çok daha düşecek’
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, asgari ücret artışının tüm yükünün işverene bırakılmış olsa dahi vergi öncesi karlılığın yüzde 4,5'tan yüzde 3,5'un altına düşmediğini belirterek, "Maksimum yüzde 21 kar kaybı oluyor.
Hükümet olarak biz işvereni yalnız bırakmamaya, özellikle rekabette zorlanan sektörlerdeki işverenin üzerindeki yükün bir kısmını almaya gayret edeceğiz" dedi
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık,bir televizyon kanalında katıldığı programda gündeme ilişkin soruları yanıtladı. Bakan Işık, 2014 yılı verilerine göre Türkiye'de 3 milyon 453 bin 356 kişinin imalat sanayisinde çalıştığını bildirdi.
İLK YERLİ OTOMOBİL 5 MİLYON TL'YE SATILDI
Bu kişilerin 969 bin 700'ünün asgari ücretle çalıştığına değinen Işık, "Asgari ücretle çalışan normalde toplam imalat sanayinde çalışan yüzde 28,1'i, hatta bu rakamın içerisinde asgari ücretten daha fazla ücret alıp işverenin asgari ücret üzerinden gösterdiği insanlarda var.
YERLİ OTOMOBİLE SİPARİŞ YAĞIYOR
Dolayısıyla maksimum yüzde 28'i asgari ücretle çalışıyor ve bu asgari ücretin artışını tüm yükü işverene bırakılmış olsa dahi bakanlık olarak yaptığımız çalışmada vergi öncesi karlılık yüzde 4,5'tan yüzde 3,5'un altına düşmüyor. Yani maksimum yüzde 21 kar kaybı oluyor. Hükümet olarak biz işvereni yalnız bırakmamaya, özellikle rekabette zorlanan sektörlerdeki işverenin üzerindeki yükün bir kısmını almaya gayret edeceğiz.
İŞTE YERLİ OTOMOBİL PROTOTİPLERİ!
Ama çok böyle yandık, bittik durumu yok. Her halükarda bu asgari ücret artışının Türkiye'deki istihdamı azaltmaması ve işsizliğin artmaması, sektörlerimizin rekabet gücünü olumsuz etkilememesi içinde elimizden gelen tedbirleri alacağız" dedi.
KAMU ARAÇLARI YERLİ OTOMOBİL OLACAK
Bakan Fikri Işık, yerli otomobilde 2019 sonuna kadar üretime geçmeyi hedeflediklerini belirtti. Yerli otomobilin kendi segmenti içinde fiyat avantajı olması için de çok yoğun çalıştıklarını anlatan Işık, "2019 yılında piyasaya çıkacak bir araca bugünden fiyat belirlemek doğru değil. Ciddi bir batarya maliyeti var, maliyeti TÜBİTAK'ta geliştirdiğimiz teknolojiyle düşürmenin gayreti içerisindeyiz.
Batarya maliyetimiz azaldığı zaman aracın satış fiyatı çok daha düşecek" ifadelerini kullandı.
EN SON HABERLER
- 1 Aile Destek Merkezlerinden yaklaşık 140 bin kişi yararlandı
- 2 Türkiye Arıcılık Haritası güncellendi
- 3 BENZİN, MAZOT FİYATI SON DAKİKA: BRENT çakıldı! 13 bin bayi akaryakıt fiyatları listelerini güncelleyecek
- 4 TÜRKSAT 6A uzaydaki yerini alacak! Yeni logo belirlendi
- 5 Bakanlık 673 firmaya dahilde işleme izni verdi
- 6 Akaryakıtta tek fiyat dönemi başlıyor! Tarih belli oldu
- 7 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, TİM Başkanı Mustafa Gültepe ile görüştü
- 8 Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı! O tarihi işaret etti: Tek haneye düşecek
- 9 Ankara'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 10 Uzmanlar kredi notu artışını değerlendirdi