Pazartesi 30.11.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 30.11.2015 17:04

Bakanı Işık: ’batarya maliyetimiz azaldığı zaman fiyatı çok daha düşecek’

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, asgari ücret artışının tüm yükünün işverene bırakılmış olsa dahi vergi öncesi karlılığın yüzde 4,5'tan yüzde 3,5'un altına düşmediğini belirterek, "Maksimum yüzde 21 kar kaybı oluyor.

Hükümet olarak biz işvereni yalnız bırakmamaya, özellikle rekabette zorlanan sektörlerdeki işverenin üzerindeki yükün bir kısmını almaya gayret edeceğiz" dedi

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık,bir televizyon kanalında katıldığı programda gündeme ilişkin soruları yanıtladı. Bakan Işık, 2014 yılı verilerine göre Türkiye'de 3 milyon 453 bin 356 kişinin imalat sanayisinde çalıştığını bildirdi.

İLK YERLİ OTOMOBİL 5 MİLYON TL'YE SATILDI

Bu kişilerin 969 bin 700'ünün asgari ücretle çalıştığına değinen Işık, "Asgari ücretle çalışan normalde toplam imalat sanayinde çalışan yüzde 28,1'i, hatta bu rakamın içerisinde asgari ücretten daha fazla ücret alıp işverenin asgari ücret üzerinden gösterdiği insanlarda var.

YERLİ OTOMOBİLE SİPARİŞ YAĞIYOR

Dolayısıyla maksimum yüzde 28'i asgari ücretle çalışıyor ve bu asgari ücretin artışını tüm yükü işverene bırakılmış olsa dahi bakanlık olarak yaptığımız çalışmada vergi öncesi karlılık yüzde 4,5'tan yüzde 3,5'un altına düşmüyor. Yani maksimum yüzde 21 kar kaybı oluyor. Hükümet olarak biz işvereni yalnız bırakmamaya, özellikle rekabette zorlanan sektörlerdeki işverenin üzerindeki yükün bir kısmını almaya gayret edeceğiz.

İŞTE YERLİ OTOMOBİL PROTOTİPLERİ!

Ama çok böyle yandık, bittik durumu yok. Her halükarda bu asgari ücret artışının Türkiye'deki istihdamı azaltmaması ve işsizliğin artmaması, sektörlerimizin rekabet gücünü olumsuz etkilememesi içinde elimizden gelen tedbirleri alacağız" dedi.

KAMU ARAÇLARI YERLİ OTOMOBİL OLACAK

Bakan Fikri Işık, yerli otomobilde 2019 sonuna kadar üretime geçmeyi hedeflediklerini belirtti. Yerli otomobilin kendi segmenti içinde fiyat avantajı olması için de çok yoğun çalıştıklarını anlatan Işık, "2019 yılında piyasaya çıkacak bir araca bugünden fiyat belirlemek doğru değil. Ciddi bir batarya maliyeti var, maliyeti TÜBİTAK'ta geliştirdiğimiz teknolojiyle düşürmenin gayreti içerisindeyiz.

Batarya maliyetimiz azaldığı zaman aracın satış fiyatı çok daha düşecek" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.