Salı 01.12.2015 00:00
Son Güncelleme: Salı 01.12.2015 10:56

Eylülde en fazla üretim ve teslimat linyitte gerçekleşti

Söz konusu ayda 3 milyon 64 bin 529 ton linyit, 2 milyon 708 bin 77 ton taş kömürü teslimatı yapıldı

Katı yakıtlarda eylül ayında en fazla üretim ve teslimat linyitte gerçekleşti. Söz konusu ayda 3 milyon 64 bin 529 ton linyit, 2 milyon 708 bin 77 ton taş kömürü teslimatı yapıldı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), eylül ayına ilişkin katı yakıt istatistiklerini açıkladı.

LİNYİTTE 200 MİLYAR DOLARLIK KEŞİF

Buna göre, toplam satılabilir üretim miktarı, taş kömüründe 81 bin 274 ton, linyitte 3 milyon 186 bin 535 ton ve taş kömürü kokunda 382 bin 248 ton oldu. Teslimat miktarları ise taş kömüründe 2 milyon 708 bin 77 ton, linyitte 3 milyon 64 bin 529 ton ve taş kömürü kokunda 411 bin 122 ton olarak gerçekleşti.

Üretilen katı yakıtların teslimatları karşılama oranı açısından bakıldığında, en düşük karşılama oranı yüzde 3 ile taş kömüründe gerçekleşti. Bu oran, linyitte yüzde 104 iken taş kömürü kokunda yüzde 93 olarak hesaplandı.

BAKAN AÇIKLADI: 200 MİLYAR $'LIK REZERV BULUNDU


Taş kömürü teslimatının yüzde 41,9'u termik santrallere, yüzde 21,2'si kok tesislerine, yüzde 5,3'ü demir-çelik haricindeki sanayiye; linyit teslimatının yüzde 87,9'u termik santrallere yapıldı. Taş kömürü kokunun ise yüzde 97,4'ü demir-çelik sanayine sevk edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.