Salı 01.12.2015 00:00
Son Güncelleme: Salı 01.12.2015 13:12

İTO Kasım ayı fiyat endeksini açıkladı

İstanbul'da 2015 Kasım ayında perakende fiyatlar yüzde 0,83, toptan fiyatlar ise yüzde 0,06 oranında arttı.

İstanbul Ticaret Odası (İTO), Kasım 2015 'Fiyat İndeksleri'ni açıkladı. İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) 1995 bazlı Ücretliler Geçinme İndeksi 2015 Kasım ayı itibariyle yıllık ortalama yüzde 9,76, Toptan Eşya Fiyatları İndeksi ise yıllık ortalama yüzde 9,00 artış gösterdi.

EBSO'DAN İTO'YA 'S' PLAKA KONTRASI

Perakende fiyatlar 2015 Kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 7,80, toptan fiyatlar ise yüzde 6,73 arttı.

SEKTÖRLER BAZINDA DEĞİŞİM ORANLARI

Kasım 2015'te perakende fiyatlar bir önceki aya göre; giyim harcamalarında yüzde 3,70, gıda harcamalarında yüzde 1,75, konut harcamalarında yüzde 0,54, sağlık ve kişisel bakım harcamalarında yüzde 0,45, ev eşyası harcamalarında yüzde 0,42 arttı.

İTO'DAN ÜYELERE 'RUSYA' MESAJI

Kültür, eğitim ve eğlence harcamalarında yüzde -7,01, ulaştırma ve haberleşme harcamalarında yüzde -0,31 azalış gerçekleşirken, diğer harcamalar grubunda fiyat değişimi izlenmedi.

2015 Kasım ayı itibariyle toptan fiyatlar ise aylık bazda; işlenmemiş maddelerde yüzde 0,92, gıda maddeleri grubunda yüzde 0,88, inşaat malzemeleri grubunda yüzde 0,31 arttı. Madenler grubunda yüzde -5,40, yakacak ve enerji maddelerinde yüzde -0,55 oranlarında azalış meydana gelirken, mensucat ve kimyevi maddeler grubunda fiyat değişimi izlenmedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.