Cuma 04.12.2015
Son Güncelleme: Cuma 04.12.2015

TEB'den tutumlu inovasyon hareketi

TEB Genel Müdürü Leblebici, İnovasyon Haftası'nda yeni bir kavram ortaya attı. Leblebici, tutumlu inovasyon adını verdiği hareketle, herkesin daha az tüketerek, daha fazlasını üretmesi gerektiği mesajını verdi

Türk Ekonomi Bankası (TEB), dört yıldır stratejik ortak olarak destek verdiği Türkiye İnovasyon Haftası'na farklı bir kavramla katkıda bulundu. İnsanların daha az tüketerek, daha çok ve kaliteli üretmesi şeklinde özetlenebilecek kavramı TEB Genel Müdürü Ümit Leblebici anlattı. Sahneye bir bisikletle çıkan Leblebici, sahnede bulunan Türk maker'lara elektrikli bisiklete dönüştürmeleri için verdiği bisikletin herkesin çocukluk anılarında bir şekilde yeri olduğunu söyledi.
AZ TÜKETİP, ÇOK ÜRETMELİYİZ

Leblebici, "Çocukluğumuzda herkesin bisikleti yoktu ama olanlarımız da paylaşırdı. Anılarımızda bisikletle özdeşleşen paylaşım bugün tekrar gündemimizde. Hem de sadece bir trend olarak değil; bir ihtiyacın sonucu, bir gereklilik olarak. Herkesin katkıda bulunduğu paylaşım ekonomisini uygularsak, maker olabilirsek, ortak dehamıza güvenirsek ve atıkları değerlendirerek tekrar üretime dahil edersek kaynaklarımızı daha tutumlu kullanmış oluruz. İşte tutumlu inovasyonu hayata geçirebilirsek, daha az tüketerek daha fazlasını ve hatta daha iyisini yapmamızın önünde hiçbir engel kalmayacak" diye konuştu.
KAYNAKLAR AZALIYOR

Teknolojinin gelişimi ve toplumların ihtiyacı doğrultusunda inovasyon trendlerinin de değiştiğine dikkat çeken Leblebici, "Dünyamızın enerji, sermaye gibi azalan kaynaklarını daha dikkatli kullanmalıyız. Bunu yaparken, toplumun da çıkarlarını gözeterek sürdürülebilir değerler yaratmaya özen göstermemiz gerekiyor. Daha azla daha fazlasını ve daha iyisini yapabiliriz. Tutumlu bir inovasyon modeli geliştirmeliyiz" dedi.
SOMUT ÖRNEKLER WAVE SERGİSİNDE
TEB, tutumlu inovasyonun somut örneklerinin yer aldığı WAVE İnovasyon Sergisi ile İnovasyon Haftası'na damgasını vurgu. "TEB olarak, global ortağımız BNP Paribas'ın tasarladığı ve bugüne kadar Paris, Milano ve San Francisco gibi dünyanın önde gelen şehirlerinde gerçekleştirilen WAVE İnovasyon Sergisi'ni Türkiye İnovasyon Haftası kapsamında İstanbul'a getirdik" diyen Leblebici şöyle devam etti: "Sergide, dünya genelinde etkili olan ve geleneksel rollere meydan okuyan ortak yaratım, maker hareketi, paylaşım ekonomisi, döngüsel ekonomi ve katılımcı ekonomi olmak üzere beş ana akım ele alınıyor. Bugüne kadar Afrika'dan Asya'ya, Amerika'dan Avrupa'ya farklı kıtalarda ziyaretçilerle buluşan sergide, daha az kaynakla daha çok şey yapan insanlığın ortak dehayla daha iyi bir dünya inşa edebileceğini öngören yeni inovasyon anlayışının, yani tutumlu inovasyonun elle tutulur, somut örnekleri yer alıyor."
TÜRKİYE'DEN 3 İNOVASYON PROJESİ
WAVE İnovasyon Sergisi'nde dünyanın dört bir yanından ilham verici 23 inovasyon projesi yer alırken, Türkiye'den de Manetho, Dermalix ve Masuta Lab adlı 3 proje bulunuyor. Leblebici, "TEB Girişim Evi'nden aldığı mentorluk, danışmanlık ve networking gibi desteklerle çalışmalarını sürdüren girişimcilerin geliştirdiği bu projelerin sergide yer alması bizlere büyük gurur veriyor. TEB olarak, inovasyonun gelişmesi ve yaygınlaşması için çalışmalar yaparken; inovatif fikirleriyle geleceğin ekonomisini inşa edecek girişimcilere de tam destek veriyoruz. TEB Girişim Bankacılığı ile girişimcilerimize finansman desteğinin yanı sıra bilgi ve danışmanlık sağlıyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.