Giriş Tarihi: 5.12.2015

BBVA, Finansbank'a talip

Yunan NBG'nin satışa çıkardığı Finansbank'a, Garanti'nin ana hissedarı BBVA da talip oldu. Bankanın satın alınıp birleştirilmesi durumunda Garanti 351 milyar TL aktifi ile sektörde liderlik koltuğuna oturacak

Garanti Bankası'nın en büyük hissedarı İspanyol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA), Yunan National Bank of Greece'in (NBG) satışa çıkardığı Finansbank'a talip oldu. İspanyol basınında dün yayımlanan haberlerde, BBVA'nın alım sürecinde son aşamaya geldiği ve bu operasyonla Türkiye'deki iddiasını iki kat artıracağı belirtildi. BBVA'nın bu operasyonla Türkiye'deki mevcudiyetini güçlendirip, kontrolünü elinde bulundurduğu Garanti ile sinerji yaratmak istediği ileri sürüldü. Haberde, BBVA'nın yaklaşık 6 aydır Finansbank'ı araştırdığı ve görüşmelerde ilerleme sağladığı kaydedildi. Finansbank'la BBVA'nın yanı sıra ING Bank, Qatar National Bank ve bankanın ilk sahibi olan Hüsnü Özyeğin'in bankası Fibabanka da ilgileniyor.
351 MİLYARLIK BÜYÜKLÜK

Garanti Bankası'nın yüzde 24.9'unu 2010'da 5.8 milyar dolara satın alan BBVA, geçen yıl da bankanın yüzde 14.9'unu 2.5 milyar dolara satın alarak yüzde 39.9 ile en büyük hissedar haline geldi. Garanti Bankası, eylül sonu itibarıyla 260.7 milyar TL ile Türk bankacılık sisteminde aktif büyüklüğünde üçüncü sırada bulunuyor. Aktif büyüklüğü 90.4 milyar TL olan Finansbank'ın satın alınıp Garanti Bankası ile birleştirilmesi durumunda 351.1 milyar TL'lik aktifi ile sektörün en büyüğü konumuna gelecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.