Salı 08.12.2015 00:00
Son Güncelleme: Salı 08.12.2015 10:22

Sanayide çarklar dönüyor

Sanayi üretimi ekim ayında yüzde 4.6 arttı. Ekim ayında sanayi üretimi beklentiler üzerinde geldi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Ekim 2015 ayı Sanayi Üretim Endeksi verilerini açıklandı.
Ekim ayında sanayi üretimi aylık yüzde 0,1 arttı. Beklenti - yüzde 0,6 seviyesindeydi.
Sanayi üretimindeki yıllık artış ise yüzde 4,6 seviyesinde oldu. Beklenti yüzde 3,9 seviyesindeydi.
Eylül ayında takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,8 artış göstermişti.
TÜİK tarafından yapılan açıklamada şu bilgilere yer verildi:
AYLIK YÜZDE 0,1 ARTIŞ
Mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi bir önceki aya göre %0,1 arttı.
2015 yılı Ekim ayında bir önceki yılın aynı ayına göre Sanayinin alt sektörleri olan madencilik ve taşocakçılığı sektörü endeksi %4,1 ve imalat sanayi sektörü endeksi %0,3 artarken elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı sektörü endeksi ise %2,8 azaldı.
YILLIK YÜZDE 4,6 ARTIŞ
Takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi bir önceki yılın aynı ayına göre %4,6 arttı.
2015 yılı Ekim ayında bir önceki yılın aynı ayına göre Sanayinin alt sektörleri olan madencilik ve taşocakçılığı sektörü endeksi %0,5 azalırken, imalat sanayi sektörü endeksi %5,0 ve elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı sektörü endeksi %4,1 arttı.
Mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretim endeksi (2010=100), Ekim 2015

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.