AVM yatırımcısı orta gelirliye odaklandı
Yatırımcılar, harcama potansiyeli yüksek orta ve üst gelir grubunun yoğunlaştığı bölgelere AVM açacak. AVM artış hızını kentsel dönüşüm projeleri tetikleyecek
ZENGİN YURTDIŞINDA HARCIYOR
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği Başkanı Hulusi Belgü, üst gelir grubunun yurtdışından alışveriş yaptığını dolayısıyla orta gelir grubunun her zaman AVM yatırımcısı için önemli olduğunu ifade etti. Belgü alt gelir grubunda, doğru marka karması ile harcama oranlarının arttığını kaydetti. AVM kiralama ve yönetimi şirketi JLL'in Başkanı Avi Alkaş ise, "İstanbul'da 40 AVM açılması zor. Bu ancak kentsel dönüşümle olabilir. Yatırımcı harcama potansiyeli düşük bölgelerden uzak duruyor. Bazı bölgelerdeki yoğunlaşmalar da bundan kaynaklanıyor" dedi. Alkaş, 2018'e kadar 355 olan AVM sayısının 432'ye çıkacağını ifade etti.
ANTALYA ATAK YAPACAK
KDM'nin Kurucu Ortağı Murat İzci ise, 10 bin metrekare altındaki ticari alanların AVM olarak kabul edilmesinin yanlış olduğunu söyledi. Buna göre Türkiye'de 299 AVM olduğunu vurgulayan İzci, "Marmara Bölgesi'ndeki AVM sayısı 137. Ardından 48 AVM ile İç Anadolu geliyor. Üçüncü ise 45 AVM ile Ege. Doğu Anadolu'da nüfus yaklaşık 6 milyon, AVM sayısı 7 ve toplam kiralanabilir alan 166 bin metrekare. Doğu, ortalamaların altında. Antalya'da AVM atağı bekliyoruz."
AVM REKORU BAKIRKÖY'DE
İstanbul'un 39 ilçesinden 33'ünde AVM var. Bakırköy'de bin kişiye düşen kiralanabilir alan bin 925 metrekare. Bu rakam AB'de da 270, ABD'de ise 810 metrekare. Bakırköy bu anlamda dünya birincisi. Şişli bin 486 metrekare ile ikinci, Beşiktaş bin 430 metrekare ile üçüncü. Ardından 738 metrekare ile Bayrampaşa, 708 metrekare ile de Başakşehir geliyor. İstanbul nüfusunun yüzde 65'i Avrupa yakasında ikamet ediyor. Bin kişiye düşen kiralanabilir alanda Avrupa yakası 338, Anadolu yakası ise 148 metrekare.
5 LİRANIN 1'İ GIDAYA
Türkiye'deki nüfusun genel harcama verilerine göre hane halkı başına aylık ortalama harcama 2 bin 496 TL. Harcamaların yüzde 26'sı konut, su, gaz gibi giderlere yapılırken bunu yüzde 20 ile gıda ve alkolsüz içecekler takip ediyor. Sağlık ve eğitim harcamaları ise yüzde 2'lik harcama payları ile listenin en altında yer alıyor. Harcama potansiyeli en yüksek 15-34 yaş ortalamasının en yüksek olduğu iller Hakkari, Tunceli ve Şırnak olurken 35-64 yaş grubu Edirne, Muğla, Balıkesir, Kırklareli'nde daha yüksek.
EN SON HABERLER
- 1 Türkiye'nin gören gözü olacak! 30 yılın çalışması meyvesini verdi: Amerikan, Fransız ve İtalyan muadillerinden üstün...
- 2 Hazine yarın iki tahvil ihalesi gerçekleştirecek
- 3 ÖĞRETMEN ATAMALARI SON DAKİKA: 20.000 öğretmen atama başvurusu başladı! Nereden yapılır, şartlar neler?
- 4 TOKİ BAŞVURU SON DAKİKA: 36 ilde TOKİ konut ve iş yeri satışı yapılacak! İşte TOKİ başvuru şartları ve tarihler
- 5 TCMB vadeli 2 ayrı TL depo alım ihalesi açtı
- 6 Sosyal Güvenlik Denetmenleri sahada! Sahte sigorta için bu üç harfe dikkat: S,Ş ve K
- 7 Hazine, tahvil ihalesiyle yaklaşık 23,7 milyar lira borçlandı
- 8 THY'nin 2033 yılı hedefi açıklandı
- 9 Karayolları 100. Yıl Kütüphanesi açıldı
- 10 Gıda işletmelerine 227 milyon lira üzerinde ceza