Çarşamba 09.12.2015

UNDP 15 milyon yoksulun peşinde

6'ncı Boğaziçi Zirvesi'nde "Yoksulluğu yok etmek" tartışılacak. UNDP Türkiye Koordinatörü Malhotra, "Bunun için özel sektör tabana yönelmeli" dedi

Uluslararası İşbirliği Platformu'nun organizasyonunda gerçekleşen 6'ncı Boğaziçi Zirvesi'nin odak noktasında bir süredir tartışılan kapsayıcı iş modeli var. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın açılışını yapacağı zirve, "Daha az yoksulluk, daha fazla refah" sloganıyla, "İkiz hedefler: Yoksulluğu yok etmek, refahı taban seviyesinde büyütmek" başlığını taşıyor. Zirveye katkıda bulunanlar arasında yer alan UNDP Türkiye'nin üst düzey yöneticileri, zirve öncesinde yoksullukla mücadelede özel sektör ve hükümetle ne gibi işbirliklerinin yürüteceklerini gazetecilerle paylaştı. Programın Türkiye Koordinatörü Kamal Malhotra, Türkiye'nin UNDP içindeki önemine dikkat çekti. Bu hafta Türk hükümetiyle hem Birleşmiş Milletler hem de UNDP'nin yeni 5 yıllık stratejik işbirliği anlaşmasına imza atacaklarını söyleyen Malhotra, "Odaklandığımız nokta toplumların tabanı olan yoksul kesimi ticari hayatın içine çekmek. Günlük 8 doların altında kazanan dünyada 4.2 milyar, Türkiye'de ise 15 milyon insan var" dedi.

'Kadınlar olmadan yoksulluk bitmez'

UNDP İstanbul Direktörü Marcos Atias Neto da Türk şirketlerinin 'tabanı' üretim ve tüketime dahil edecek iş modellerini hayata geçirmeleri için rehberlik edeceklerini belirtti. Hindistan'da 1 dolara katarakt ameliyatı yapan bir hastaneden örnek veren Neto, "Türkiye'de de iyi örnekler var. Kadınları ekonomiye katmadan 15 milyonu kapsamak mümkün değil" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.