Cumartesi 12.12.2015

Erzurum'a 1.1 milyar liralık Turkcell etkisi

10 yıl önce Doğu'daki ilk çağrı merkezini Erzurum'da açan Turkcell, 6 bin kişiye istihdam sağladı. Şirketin bölge ekonomisine katkısı 1.1 milyara ulaştı

Doğu'nun ilk çağrı merkezini Erzurum'da açan Turkcell, bölgede 10'uncu yılını geride bıraktı. Turkcell'in iştiraklerinden Global Bilgi, çağrı merkeziyle ilde 6 bin kişiyeiş imkânı sunarken, şehre de 1.1 milyar liralık katkı sağladı. Global Bilgi Erzurum'un 10'uncu kuruluş yıldönümü dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, "Anadolu'ya yatırım yaparken sektöre öncülük etmeyi planlıyorduk. Hedefimize ulaştığımız için mutluyuz" dedi. Turkcell'in Erzurum ile öncülüğünü yaptığı Anadolu'daki çağrı merkezleri bugün 50'ye yakın ilde 38 binin üzerinde kişiye istihdam sağlıyor. Daha önce çağrı merkezlerinin İstanbul, Ankara gibi illerde sıkışıp kaldığını dile getiren Terzioğlu, "10 yıl önce 29 arkadaşımızla çıktığımız yolculuğumuzda bugün bin 224 kişiye ulaştık. Bugüne kadar yaklaşık 6 bin kişiye istihdam olanağı yarattık" dedi.
5 DİLDE ÇAĞRI MERKEZİ

Global Bilgi Turkcell'in yanı sıra uluslararası şirketlere de hizmet veriyor. Terzioğlu, "Turkcell Global Bilgi ile toplam 24 lokasyonda, 750'si yurtdışında olmak üzere 12 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. Türkçe, Arapça, Kürtçe, Almanca ve Rusça olmak üzere 5 ayrı dilde çağrı merkezi hizmeti veriyoruz. Her gün 550 bin çağrı alıyoruz" diye konuştu.

ULUSLARARASI GELİRİ 5'E KATLAYACAK
Hem Türkiye'deki gelirlerini artıracaklarını hem de uluslararası yatırımlara öncelik vereceklerini anlatan Terzioğlu, "Orta Asya, Balkanlar gibi bölgelerde faaliyetleri artıracağız. 3-4 sene sonra yüzde 8 olan uluslararası gelirlerin payını 40'a çıkaracağız" diye konuştu. Geçtiğimiz günlerde Turkcell'in Global Bilgi için stratejik opsiyonları değerlendirmek üzere Pragma'yı yetkilendirdiğinin hatırlatılması üzerine Terzioğlu, "Şirketlerimize rutin olarak yaptığımız değerleme yetkilendirmesi yanlış anlaşıldı, satış yok" dedi. Terzioğlu'nun verdiği bilgilere göre Türkiye'de çağrı merkezi sektörü 3.6 milyar liralık büyüklüğe ulaştı.
ENGELLİ BİREYLERE ÖZEL FORMÜL
Turkcel, özellikle engelli bireyler için çağrı merkezi faaliyetini home ofis şeklinde de veriyor. Bu kapsamda 210 müşteri temsilcisi evinden çalışıyor. 2011'de Atatürk Üniversitesi bünyesinde açılan Çağrı Merkezi Yönetimi Meslek Yüksek Okulu da 500'ün üzerinde mezun verdi.
MERKEZDE GÜNDE 33 BİN ÇAĞRI CEVAPLANIYOR

Kuruluş yılı: 2005
Çalışan sayısı: Bin 224
Toplam yatırım miktarı: Yaklaşık 9 milyon TL
Erzurum ekonomisine katkısı: Yaklaşık 1.1 milyar TL
Günlük çağrı adedi: 33 bin
Çalışan yaş ortalaması: 27

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.