Giriş Tarihi: 12.12.2015

Yerli uydu 3'te bir fiyatına yapılacak

Teknolojiye yapılan yatırımların sonuçları alınıyor. Bir uydu için 1.5 milyar lira ödeyen Türkiye yüzde 100 yerli TÜRKSAT 6A için 600 milyon harcayacak

Türkiye, son 13 yılda teknolojide attığı adımların meyvesini yemeye başlıyor. Yerli uçaktan otomobile, uydudan savunma sanayisine kadar yerlileştirme atağına kalkan Türkiye, 2019'da bitirilmesi planlanan TÜRKSAT 6A uydusunu yazılımından donanımına kadar yüzde 100 yerli üretecek. Halen Fransa ve Japonya'nın ürettiği uydulara 1.5 milyar lira (500 milyon dolar) civarında ödendiği dikkate alındığında, TÜRKSAT 6A 3'te bir fiyat olan 600 milyon liraya mal olacak. MÜSİAD ile Türksat Uydu Haberleşme ve Kablo TV İşletme AŞ (TÜRKSAT) işbirliği ile düzenlenen 'Uydu, Uzay ve Teknoloji Günleri' dün Haliç Kongre Merkezi'nde başladı. Bugün sona erecek etkinlikte yerli ve yabancı 80'in üzerinde ileri teknoloji üreten şirket yer aldı. Toplantının açılışını yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, milli uyduyu TÜBİTAK'ın yapacağını ve yaklaşık 600 milyon lira gibi bir bedel öngörüldüğünü dile getirdi.
3 VARDİYA ÇALIŞALIM
Yıldırım, "Sayın Bakanımız Fikri Işık'tan benim bir talebim var. 2019 sonu kritik bir tarih. Bunu, 2019'un başına çekmemiz gerekiyor. Bu konuda delaletinizi bekliyoruz. Anlaştık. Biraz fazla emek sarf edeceğiz, 3 vardiya çalışacağız" diye konuştu. Yeni uydulara ihtiyaç olduğunu vurgulayan Yıldırım, önümüzdeki yılın ilk yarısında 5A ve 5B uydularının yapımı için gerekli adımları atacaklarını anlattı. Yıldırım, 6A uydusunun tamamen milli uydu olacağını belirterek, "Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi kurulması için 2009'da adım attık. TÜRKSAT aslında uydu işletmeciliği amacıyla başlayan bir şirket olmasına rağmen günümüzde artık teknoloji geliştirme şirketine dönüştü" dedi.
TÜBİ TAK DÖNÜŞTÜRÜLE CEK

MÜSİAD Başkanı Nail Olpak da bir uydunun ortalama maliyetinin yaklaşık 150 milyon dolar ve kilogram maliyetinin 30 bin dolar olduğunu belirtti. Olpak, Türkiye'nin teknolojik dönüşümü benimseyen ikinci kalkınma hamlesini süratle başlatması gerektiğini söyledi. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık TÜBİTAK'ı özel sektörün yaptığı Ar-Ge'yi yaparak zaman kaybeden bir kuruluş olmaktan kurtaracaklarını kaydetti.
HELİKOPTER MOTORU İÇİN İLK ADIM
Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. (TUSAŞ) ve Light Helicopter Turbine Engine Company (LHTEC), 2013 Eylül'ünden beri Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın bir programı olan Türkiye Hafif Sınıf Özgün Helikopter (TLUH) projesi için CTS800 turboshaft motorlarını sağlamak amacıyla bir anlaşma imzaladı. LHTEC'te Honeywell International Inc. ve Rolls-Royce'un yüzde 50'şer ortaklıkları bulunuyor. LHTEC Başkanı Daryl Mastin, "Bu anlaşma Türk havacılık endüstrisine yeni bir istihdam zenginliği ve endüstriyel faydalar sunacaktır. LHTEC, CTS800 motorunu üretmek için yerel Türk şirketleri ile çalışmaya da kararlı" dedi.
3. HAVALİMANI 26 ŞUBAT 2018'DE AÇILIYOR
Dünyada ilk kez halka açık 4K telekonferans ile TÜRKSAT 4B Uydusu'ndan yayın yapıldı. İlk bağlantı, inşası devam eden Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ndeki Karayolları Genel Müdürü İsmail Kartal ile yapıldı. İkinci bağlantı, inşası devam eden 3. Havalimanı'ndaki Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım, yanında bulunan İGA Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir ve İGA Üst Yöneticisi (CEO) Yusuf Akçayoğlu ile gerçekleştirildi. Nihat Özdemir, limanın 2018'in ilk çeyreğinde biteceğini söyledi. Bakan Yıldırım ise "Nihat Bey, '26 Şubat 2018 dedi'" diyerek tarihi öne aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.