Pazartesi 14.12.2015

AB'ye katılım faslı 2 yıl sonra tekrar açıldı

Türkiye'nin AB üyeliğinde yeni dönem başladı. Hükümetlerarası Katılım Konferansı sırasında 17 No'lu 'Ekonomik ve Parasal Politika' faslı müzakereye açılacak

Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne katılım müzakereleri iki yıllık bir aradan sonra buzluktan çıkarılıyor. AB'yi sarsan mülteci krizini çözmeye yönelik anlaşma çerçevesinde bugün Brüksel'de düzenlenecek olan Türkiye- AB Hükümetlerarası Katılım Konferansı sırasında 17 No'lu 'Ekonomik ve Parasal Politika' faslı müzakerelere açılacak. Toplantıya AB Bakanı ve Başmüzakereci Büyükelçi Volkan Bozkır katılacak. Türkiye'nin AB'ye katılım müzakere sürecinde açılan fasılların sayısı 15'e çıkacak. Müzakere sürecinde son fasıl olan Türkiye'nin müzakere sürecinde 14'üncü fasılın açılması çeşitli nedenlerle AB Konseyi, Fransa ve Güney Kıbrıs Rum Kesimi tarafından bloke edildi. 22 No'lu "Bölgesel Politika ve Yapısal Araçların Koordinasyonu" başlığı, Fransa tarafından bloke edilen beş fasıldan biriydi. 17 No'lu faslın da Paris'in bloke ettiği başlıktan biri olduğuna dikkat çekiliyor.
ÜST DÜZEY YEMEK
AB Dönem Başkanı Hollanda Dışişleri Bakanı Bert Koenders'in evsahipliğinde düzenlenecek çalışma yemeğine Volkan Bozkır'ın yanı sıra Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek ve Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu da katılacak. Yemekte Suriye sorunu, mülteci krizi ve Türkiye'nin Irak ve Rusya ile yaşadığı gerginlikler konuşulacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.