Cuma 18.12.2015

Markafoni interneti mağazaya taşıdı

E-ticaret sitesi Markafoni, ürüne dokunmak isteyen tüketiciye, açtığı mağazalarla ulaşacak. İstanbul'da 10 günde 3 mağaza açan firma, İstanbul dışına da yayılacak

Geçen yıl tamamı Naspers'in sahibi olduğu Güney Afrikalı MIH Allegro BV'ye satılan e-ticaret sitesi Markafoni, internet alışverişini fiziki mağazaya taşıyor. 10 gün içerisinde Zorlu AVM, Ataşehir Novada ve İdealtepe sahil yolunda açılan mağazalar İstanbul'dan sonra Ankara, İzmir ve Bursa'ya yayılacak.
TESLİMAT NOKTASI OLACAK
Markafoni Genel Müdürü İlker Baydar, internetten alışveriş yapan tüketicinin iade etmek istediği ürün için mağaza talep ettiğini ayrıca dokunarak satın alma eğilimi devam ettiği için bu yöntemi seçtiklerini söyledi. Baydar, "Türkiye'de alışverişin hâlâ yüzde 2'si internetten yapılıyor. Geri kalan yüzde 98 fiziki mağazalarda gerçekleşiyor. Dolayısıyla mağazalaşma tüketicinin ve dolayısıyla bizim bir gereksinimimizdi" diye konuştu. Dünyada da böyle bir talep olduğunun altını çizen Baydar, açılacak mağazaların aslında birer teslimat noktası olarak kullanılacağını ifade etti. "Teslimat, değişim, iade için müşteri kargo ile vakit geçirmek yerine kendilerine yakın olan mağazaları kullanabilecek. Mağazaları ağırlıklı olarak online müşterimizin yoğun olduğu bölgelerde açtık. İstanbul dışındakiler de bu mantıkla açılacak. Zaten işimizin sadece yüzde 30'u İstanbul'da. Dolayısıyla mağazalaşmaya İstanbul'dan daha fazla diğer şehirlerde ihtiyaç var" dedi.
MAĞAZADA ONLINE SİPARİŞ
İnternette satılan bazı ürünlerin fiyatlarının bazen çok düşük olduğunu bu durumda tüketicinin kafasında soru işaretleri oluştuğunu dile getiren Baydar, "Mağazalarla ürünü görüp daha güvenle satın alabilecekler" dedi. Mağazalara koyacakları online sipariş verme alanlarından tüketicinin beğendiği ürünün çeşitlerini internetten de satın alabileceğini vurgulayan Baydar, "Mağazalar 200-700 metrekare arasında değişecek" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.